مجلس نمایندگان: رسانه‌ها همکار صادق دولت است و باید راهکار جدید امنیتی برای تأمین امنیت خبرنگاران روی دست گرفته شود

اطلاعات روز: مجلس نمایندگان در واکنش به حمله بر خبرنگاران می‌گوید که حکومت باید راهکار جدید و مشخصی را برای تأمین امنیت خبرنگاران روی دست گیرد.
عبدالرئوف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان در نشست امروز (دوشنبه، 10، ثور) این مجلس گفت که خبرنگاران و رسانه‌ها رکن چهارم دولت است و حمله بر آنان دردناک است.
آقای ابراهیمی گفت که حمله‌ی امروز برخبرنگاران، اولین و آخرین حمله نخواهد بود و به همین دلیل حکومت و شورای ملی باید برای تأمین امنیت خبرنگاران روی طرح جدید امنیتی کار کند.
به گفته‌ی وی، خبرنگاران در اطلاع رسانی به مردم افغانستان همکار صادق دولت است و به همین دلیل مورد پیوسته هدف دشمن قرار گرفته‌اند.
رییس مجلس تأکید کرد، خبرنگاران و سایر مردم افغانستان در حالی مورد حمله قرار می‌گیرند که افغانستان با جامعه جهانی پیمان‌های امنیتی دارد ولی «هیچ کدام ما آینده خود را در کشور نمی دانیم و حوادث هر روز از مردم قربانی می‌گیرد.»
در همین حال، فرهاد عظیمی دیگر عضو مجلس گفت که مجلس نمایندگان به دلیل نبود ظرفیت در کمیسیون‌ها نمی‌تواند طرح امنیت خبرنگاران و سایر طرح‌های مفید دیگر را پیشنهاد کند.
داوود کلکانی دیگر عضو مجلس نیز گفت که وظیفه‌ی خانه ملت دعا گفتن نیست و باید با تصمیم قاطع و درست مجلس گلم غم از کشور جمع شود.
آقای کلکانی گفت که خبرنگاران، کودکان و زنان در افغانستان امنیت ندارند و بالاخره مجلس باید یک تصمیم جدی برای دوای درد ملت بگیرد.
جمعی از خبرنگاران پیش از چاشت امروز زمانی مورد حمله یک مهاجم انتحاری قرار گرفتند که برای پوشش خبری یک حمله‌ی انتحاری در منطقه‌ی شش‌درک کابل رفته بودند.
در این حمله 9 تن از خبرنگاران جان‌باختند و 6 تن دیگر زخمی شدند.
داعش مسوولیت این حمله را بر عهده گرفته است.
حمله امروز بر خبرنگاران با واکنش‌های زیادی درکشور مواجه شده است.
ارگ ریاست جمهوری با نشر اعلامیه‌یی این حمله را جنایت جنگی خوانده و تأکید کرده است که دشمن به هیچ گونه ارزش‌های اسلام و انسانی احترام قایل نیست.
ریاست اجراییه نیز گفته است که طالبان و دیگر گروه‌های همسو با این گروه با کلیت جامعه افغانستان دشمنی دارند.
نهادهای حامی رسانه‌ها نیز حمله امروز را جنایت جنگی و حمله بر آزادی بیان خواند. این نهادها با برگزاری نشست در محل رویداد گفت که رسمآ از شورای امنیت سازمان می‌خواهد این حمله را بررسی کند.
بیشتر بخوانید:

21کشته و 40 زخمی در دو حمله‌ی پی‌هم در کابل

بزرگترین حمله بر رسانه‌های افغانستان؛9 خبرنگار کشته و 7 تن دیگر زخمی شدند