وزارت دفاع: تا ساعت چهار بعد از ظهر امروز جنگ در فراه به پایان می‌رسد

اطلاعات روز: وزارت دفاع ملی می‌گوید که نیروهای امنیتی در دفاع از ولایت فراه قرار دارند و تا ساعت چهار امروز(سه‌شنبه، 25ثور)  وضعیت در این ولایت به حالت عادی آن برگشته و جنگ به پایان خواهد رسید.
سخن‌گویان وزارت‌های دفاع ملی و امور داخله در یک نشست مشترک خبری گفتند که نیروهای هوایی افغان و بین‌المللی به ولایت فراه اعزام شده‌اند.
محمد رادمنش، سخن‌گوی وزارت دفاع گفت که نیروهای لازم به ولایت فراه اعزام شده و اکنون در مناطق شمال و غرب، سه کیلومتر دور تر از شهر فراه جنگ ادامه دارد.
او افزود که نیروهای دفاعی افغانستان برای مردم ولایت فراه اطمینان می‌دهند که تا پایان امروز جنگ در آن ولایت پایان یافته و وضعیت تغییر می‌کند.
آقای رادمنش تأکید کرد که در درگیری میان نیروهای امنیتی و گروه طالبان دو پولیس جان باخته و چهار تن دیگر زخمی شدند.
وی نیز گفت که در این درگیری تلفات سنگین به طالبان وارد شده و تاکنون 10 طالب مسلح کشته و 10 تن دیگر زخمی شده‌اند.
آقای رادمنش افزود که بعضی از باشندگان ولایت فراه در تماس به رسانه‌ها وضعیت را به گونه‌ی گزارش می‌دهند که گویا وضعیت از کنترل نیروهای امنیتی خارج شده که این اظهارات نادرست است.
نجیب دانش، سخن‌گوی وزارت داخله نیز گفت که صبح امروز قطعات خاص پولیس 444 از قندهار و نیروهای کماندو از ولایت هرات، به فراه اعزام شده‎‌اند.
او گفت که نیروهای هوایی افغان و نیروهای بین‌المللی نیز به آن ولایت رفته‌اند و تا ساعت چهار بعد از ظهر امروز وضعیت در فراه تغییر می‌کند.
آقای دانش خبر کشته شدند آمر امنیت و فرمانده پولیس ولایت فراه را رد کرد و گفت که تنها فرمانده‌‎ی پولیس این ولایت به صورت سطحی زخمی شده است.
به گفته‌ی وی طالبان در جریان حملات‌ شان به ولایت فراه هیچ نهاد و اداره‌ی دولتی را نتوانستند که تصرف کنند.
این در حالی است که گروه طالبان بامداد امروز از چندین استقامت بر شهر ولایت فراه حمله کرده‌اند.
اعضای شورای ولایتی فراه به اطلاعات روز می‌گویند که تاکنون آمر حوزه سوم شهر فراه همراه با 9 سرباز دیگر جان‌باختند.