حملات گروهی طالبان بر چند ولسوالی غزنی؛ 14 نیروی امنیتی کشته شدند

اطلاعات روز: مقام‌های محلی ولایت غزنی می‌گویند که جنگجویان طالبان شب گذشته بر فرماندهی پولیس ولسوالی جغتو و پاسگاه‌های نیروهای امنیتی در چند ولسوالی دیگر این ولایت حملات گروهی انجام دادند.
به گفته‌ی عارف نوری، سخن‌گوی والی غزنی، در این حملات 14 تن از نیروهای امنیتی به‌شمول مدیر امنیت ولسوالی جغتو کشته و 21 تن دیگر زخمی شده‌اند. در مقابل 43 تن از مخالفان مسلح کشته و 20 تن دیگر شان زخمی شده‌اند.
آقای نوری به‌ روزنامه‌ی اطلاعات روز گفت که شب گذشته طالبان به‌صورت گروهی بالای فرماندهی پولیس ولسوالی جغتو، پاسگاه‌های کمربندی ولسوالی زنه‌خان، پاسگاه‌های پولیس محلی در ولسوالی اندر و ولسوالی گیلان حمله کردند.
پیشتر یک عضو شورای ولایتی غزنی از سقوط چند ساعته فرماندهی پولیس ولسوالی جغتو به‌دست طالبان خبر داده بود.
اما آقای نوری سقوط فرماندهی پولیس را رد کرد و گفت که طالبان تا نزدیکی‌های ساختمان فرماندهی پولیس پیش‌روی کردند که پس از درگیری 40 دقیقه‌یی، حمله‌ی آنان عقب زده شد.
به گفته‌ی او، در این درگیری هشت تن از نیروهای امنیتی به‌شمول مدیر امنیت فرماندهی پولیس جغتو کشته و 9 تن دیگر زخمی شده‌اند. از گروه طالبان نیز 21 تن کشته و 13 تن دیگر زخمی شده‌اند که اجساد 13 تن آنان در محل نبرد باقی مانده است.
سخن‌گوی والی غزنی افزود که در حال حاضر درگیری در ولسوالی جغتو ختم شده است و پس از فرار جنگجویان طالب به ولسوالی خوگیانی، درگیری‌های پراکنده در آن‌جا جریان دارد.
طالبان شب گذشته بر چندین پاسگاه نیروهای امنیتی در ولسوالی زنه‌خان نیز حملات گروهی انجام دادند. آقای نوری گفت که چهار تن از نیروهای امنیتی در این درگیری کشته و پنج دیگر زخمی شدند، اما از آمار تلفات طالبان تاهنوز معلوماتی در دست نیست.
در درگیری میان طالبان و نیروهای امنیتی در سه نقطه ولسوالی اندر نیز دو تن از نیروهای امنیتی کشته و سه نفر دیگر زخمی شده‌اند. سخن‌گوی والی غزنی مدعی شد که 15 تن از جنگجویان طالبان نیز در این درگیری کشته و پنج تن دیگر شان زخمی شده‌اند.
آقای نوری هم‌چنان گفت که شب گذشته نیروهای پولیس محلی در ولسوالی گیلان نیز در یک کمین طالبان برخوردند که در درگیری میان دو طرف، سه پولیس محلی زخمی و هفت مخالف مسلح کشته شدند.
طالبان پس از اعلام حملات بهاری امسال ‌شان زیر نام «خندق» حملات گسترده‌یی در چندین ولایت راه‌اندازی کردند. طی روزهای گذشته چندین ولسوالی به‌دست طالبان سقوط کرد. روز گذشته نیز طالبان به مرکز شهر فراه وارد شدند و یک‌شبانه روز در داخل شهر با نیروهای امنیتی کشور جنگیدند و سرانجام صبح امروز مقام‌های محلی فراه از شکست طالبان در این نبرد خبر دادند.