سفارت‌های امریکا و بریتانیا و یوناما حلول ماه رمضان را به مردم افغانستان تبریک گفتند

اطلاعات روز: سفارت‌های امریکا و بریتانیا در کابل و هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) حلول ماه مبارک رمضان را به مردم افغانستان تبریک گفته‌اند.
جان بس، سفیر امریکا در کابل با نشر بیانیه‌یی ماه رمضان را فرصتی خوب برای تفکر و عبادت خوانده و گفته که «در این فصل فدیه و قربانی فردی، ما باید یاد آن‌هایی را که بزرگترین قربانی را متقبل شده و زندگی خود را به امید افغانستان صلح‌آمیز فدا کردند، گرامی داشته و قدردانی کنیم.»
آقای بس افزوده تروریستانی که اعمال خود را کاذبانه به نام اسلام توجیه می‌کنند صرف سبب درد و رنج بیشتر افغان‌ها می‌شوند.
بس در این بیانیه گفته: «ما با هم یکجا در کابل و سراسر کشور از این ماه مبارک به مثابه‌ی زمان امید، صلح و صدقه قدردانی به‌عمل می‌آوریم. من از صمیم قلب برای شما و فامیل‌های شما روزهای بسیار خوب را در ماه رمضان و بعد از آن آرزو می‌کنم.»
نیکولاس کی، سفیر بریتانیا در کابل نیز با نشر بیانیه‌یی فرا رسیدن ماه رمضان را به مردم افغانستان تبریک گفته و افزوده: «رمضان ماه ایثار و سخاوت است. نزدیک به سه میلیون مسلمان در بریتانیا با مسلمانان افغانستان در این ماه یکجا روزه می‌گیرند، عبادات انجام می‌دهند و غذای خود را با اشخاص نادار شریک می‌سازند. در کنار علایق مشترک دیگر روزه یکی از ارزش‌هایی است که روابط میان بریتانیا و افغانستان را محکم‌تر می‌سازد.»
آقای کی گفته که بریتانیا به حمایت از مردم افغانستان برای رسیدن به صلح و رفاه متعهد می‌باشد.
تدامیچی یاماموتو، نماینده خاص ملل متحد برای افغانستان نیز با نشر بیانیه‌یی ضمن تبریکی حلول ماه رمضان، ابراز امیدواری کرده که این ماه فرصتی را برای نزدیک شدن صلح‌آمیز به یکدیگر و ساختن پل‌ها میان تمام مردم افغانستان فراهم نماید.
آقای یاماموتو از تمام گروه‌های درگیر در جنگ افغانستان خواسته که تا به مکلفیت دینی‌شان احترام بگذارند و جنگ را متوقف کنند.
او افزوده که ملل متحد به حمایت خود از مردم افغانستان که خواهان داشتن کشورِ صلح‌آمیز، متحد و آباد هستند، متعهد باقی خواهد ماند.
فردا (پنج‌شنبه، 27 ثور) نخستین روز ماه رمضان است.