پایان حمله بر وزارت داخله؛ هشت مهاجم از پا درآمدند

اطلاعات روز: حمله‌ی مهاجمان مسلح به مقر وزارت داخله در سرک میدان هوایی کابل با از پا درآمدن تمام مهاجمان پایان یافت.
این حمله حوالی ساعت 12:30 امروز (چهارشنبه، 9 جوزا) پس از یک انفجار در ورودی محوطه وزارت داخله آغاز و تا حوالی ساعت 1:30 ادامه یافت.
نجیب دانش، سخن‌گوی وزارت داخله در نشست خبری گفت که هشت مهاجم این حمله را انجام دادند، نخست یک مهاجم واسکت انتحاری خود را در ورودی وزارت منفجر کرد و هفت مهاجم دیگر حمله را آغاز کردند که نیروهای امنیتی برای آنان مجال ندادند و همه را از پا در آوردند.
او تایید کرد که در این حمله شش پولیس به‌شمول یک فرمانده تولی زخمی شده و «شما خوشبختانه نه در بخش نظامی نه در بخش ملکی، تلفاتی ندارید و به هیچ کس آسیب جدی نرسیده است.»
آقای دانش گفت که مهاجمان سوار بر دو موتر لندکروزر که همانند وسایط نیروهای بین‌المللی آراسته شده بود، در ایست بازرسی اول وزارت داخله نزدیک شدند و پس از توقف این دو موتر، درگیری آغاز شد.
او افزود: «قصد این‌ها این بود که در ساحه وزارت داخله وارد شوند. متباقی حتا مجال این را پیدا نکردند که حتا واسکت خود را انفجار بدهند.»
از سوی دیگر سخن‌گوی وزارت داخله گفت که روز گذشته نیروهای پولیس با هماهنگی نیروهای امنیت ملی یک موتر مملو از مواد منفجره را در نزدیکی وزارت داخله کشف و یک فرد را بازداشت کردند.
دانش افزود که بازجوی از فرد بازداشت شده ادامه دارد و تاکنون معلوم نیست که با حمله‌ی امروز پیوند دارد یا خیر.
گروه داعش مسوولیت حمله‌ی امروز را به عهده گرفته است.