نگرانی برخی سناتوران از اختلافات میان رهبران حکومت

اطلاعات روز: برخی سناتوران در مجلس سنا از اختلاف میان رهبران حکومت وحدت ملی و مشخصاً اختلاف بر سر برکناری وزیر انرژی و آب ابراز نگرانی می‌کنند.
محمدعلم ایزدیار، معاون اول مجلس سنا در نشست امروز (یک‌شنبه، 20 جوزا) این مجلس گفت: اختلافات میان رهبران حکومت وحدت ملی بر روان مردم افغانستان تأثیرات منفی گذاشته و می‌گذارد. آقای ایزدیار تأکید کرد که رهبران حکومت هر تصمیمی را به اساس تفاهم با همدیگر بگیرند. به گفته‌ی او، رییس‌جمهور صلاحیت برکناری وزیر را دارد، اما باید عواقب کاری را کی می‌کند به صورت درست بسنجد.
آقای ایزدیار تأکید کرد که رهبران حکومت وحدت ملی باید تا پایان دوره‌ی کاری‌شان تحمل و همدیگر‌پذیری را با درک واقعیت‌های کشور تمثیل کنند.
گلالی اکبری، یک عضو سنا در این باره گفت: «اگر این جنجال‌ها ادامه داشته باشد، سبب مأیوسی مردم می‌شود.»
زلمی زابلی، سناتور دیگر گفت: «با این اوضاع ما چگونه طالبان را بگویم که به پروسه صلح بیاید، در حالی که شما خودتان در اختلاف استید.»
اما رییس مجلس سنا می‌گوید برکناری وزیر انرژی و آب یک موضوع داخلی حکومت است و رهبران باهم توافق خواهند کرد. فضل‌هادی مسلم‌یار تأکید کرد که این موضوع بسیار جدی و نگران کننده نیست.
رییس مجلس سنا گفت: «ما از اعمال حکومت نظارت می‌کنیم نه از تقرری و تبدیلی در حکومت.»
پس از اختلاف‌های طولانی، علی احمد عثمانی، وزیر انرژی و آب روز گذشته از سوی رییس‌جمهور غنی برکنار شد، اما عبدالله عبدالله، رییس اجراییه این تصمیم رییس‌جمهور را نپذیرفت و گفت پس از سفر رییس‌جمهور در این مورد تصمیم گرفته خواهد شد.
ارگ و سپیدار بارها بر سر تقرری، تبدیلی و برکناری مقام‌های عالی رتبه دولتی دچار اختلاف شده است.