مجلس نمایندگان خواستار آغاز به کار دفتر ساحوی کمیسیون انتخابات در غزنی شد

اطلاعات روز: مجلس نمایندگان تأکید دارد که بسته بودن دفتر ساحوی کمیسیون انتخابات در غزنی خلاف قانون اساسی است و هرچه زودتر این دفتر باید باز شود.
عبدالرئوف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان امروز (چهارشنبه، 23، جوزا) در نشست عمومی مجلس گفت که کمیسیون انتخابات و حکومت باید در مورد مشکل دفتر ساحوی کمیسیون انتخابات در غزنی مسوولانه برخورد کنند در غیر این صورت، مسوولیت هرگونه عواقب آن بردوش این دو نهاد خواهد بود.
آقای ابراهیمی افزود که انتخابات یک روند ملی است که بر اساس قانون اساسی هیچ استثنای وجود ندارد که انتخابات در آن طوری دیگری برگزار شود.
به گفته‌ی او، بسته بودن دفتر ساحوی کمیسیون انتخابات در غزنی خلاف قانون اساسی و قانون انتخابات است و مردم غزنی نباید از حق مشروع شان محروم شوند.
آقای ابراهیمی کمیسیون انتخابات و حکومت را به ضعف مدیریتی متهم کرد و گفت که نباید در نتیجه ضعف کمیسیون و حکومت مردم از حق رأی خود محروم شوند.
دفتر ساحوی کمیسیون انتخابات در غزنی از یک ماه به این طرف در نتیجه‌ی اعتراض شماری تحصن کنندگان بسته است. تحصن کنندگان خواستار حوزوی شدن انتخابات در غزنی اند.
اما حکومت و کمیسیون انتخابات مسأله حوزوی شدن انتخابات آینده را رد کرده است.
در همین حال شماری از نمایندگان مجلس می‌گویند که برخی حلقاتی در ارگ ریاست جمهوری را در مورد انتخابات غزنی دخیل هستند.
عبدالقیوم سجادی یکی از نمایندگان مردم غزنی در مجلس گفت دروازه دفترساحوی کمیسیون انتخابات از سوی کسانی بسته شده است که از سوی عواملی در ارگ دستور می‌گیرند و این عوامل قصد دارند تا انتخابات در غزنی اصلاً برگزار نشود.
شاه گل رضایی دیگر نماینده غزنی در مجلس نیز گفت، هیأتی که از سوی کمیسیون برای حل مشکلات دفتر ساحوی کمیسیون به غزنی رفته بود، حل این مسأله را به حکومت واگذار کرده که خلاف قانون و به معنی محروم کردن مردم غزنی از حق رأی شان است.
با این وجود، عبدال‌الله محمدی یک عضو دیگر مجلس گفت که اگر انتخابات در غزنی برگزار نشود، سراسری بودن انتخابات صدمه می‌بیند و پارلمان آینده قانونی نخواهد بود.
دفتر ساحوی کمیسیون انتخابات در غزنی از 50 روز به این طرف بسته است و روند ثبت‌نام رأی‌دهندگان و ثبت نام نامزدان انتخابات متوقف است. امانمایندگان مردم غزنی می‌گویند که حکومت و کمیسیون هیچ توجهی برای حل این مشکل ندارمد.
این در حالی است که کمیسیون مستقل انتخابات امروز اعلام کرد که مشکل در غزنی تا دو روز دیگر حل خواهد شد.