معاون اول مجلس سنا: در مراسم تشیع جنازه پسرم سه حمله کننده انتحاری از میدان وردک به کابل انتقال داده شده بودند

اطلاعات روز: محمد علم ایزدیار، معاون مجلس سنای افغانستان در مراسم یابود از جان باختن شماری از اعضای جنبش«رستاخیز برای تغییر» گفت که در مراسم تشیع جنازه پسرش سه حمله کننده انتحاری از میدان وردک به کابل انتقال داده شده بودند.
آقای ایزدیار امروز(پنجشنبه، 24جوزا) در این مراسم گفت که حکومت افغانستان تحقیقات را در یک سال گذشته پیرامون چگونگی قتل پسرش و دیگر اعضای جنبش رستاخیز برای تغییر، متوقف کرده است.
آقای ایزدیار افزود که دادستانی کل کشور، بررسی‌های شان را پس از حدود سه و نیم ماه تکمیل و به حکومت افغانستان سپرده ‌است اما حکومت پس از بررسی‌ها از سوی دادستانی هیچ‌کاری را انجام نه داده و قضیه را سرپوشیده مانده‌است.
آقای ایزدیار هم‌چنان گفت که در روز مراسم تشیع جنازه سالم ایزدیار(پسرش) سه حمله کننده انتحاری از ولایت میدان وردک به ولایت کابل انتقال داده شدند.
او گفت که حکومت به وعده‌اش برای رسیدگی کامل به پرونده‌های کشته‌شدگان این حادثه عمل نکرده است.
آقای ایزدیار تأکید کرد که خانواده شهدا خواهان محاکمه و مجازات کسانی بود که به روی مظاهره‌کنندگان آتش باری کردند، اما حکومت به این خواست آنان توجه نکرده است.
سالم ایزدیار، پسر محمد علم ایزدیار، معاون اول مجلس سنای افغانستان در تظاهرات ۱۲ جوزا۱۳۹۶ در اثر تیراندازی نیروهای امنیتی کشته شد.
در مراسم خاک‌سپاری سالم ایزدیار نیز سه حمله انتحاری پی‌هم رخ داد که در آن رهبران حزب جمیعت اسلامی و عبدالله عبدالله، رییس اجراییه نیز حضور داشتند.