رییس جمهور پاکستان از نقش افغانستان در کشته شدن رهبر طالبان پاکستانی قدر دانی کرد

اطلاعات روز: رییس‌جمهور پاکستان در دیدار با عبدالله عبدالله، رییس اجراییه از نقش حکومت افغانستان در امر کشته شدن مولانا فضل‌الله، رهبر تحریک طالبان پاکستانی قدردانی کرده است.
براساس خبرنامه‌یی که از سوی قصر سپیدار منتشر شده، عبدالله عبدالله، رییس اجراییه افغانستان عصر دیروز(چهارشنبه، 30جوزا) با ممنون حسین، رییس جمهور پاکستان در تاجیکستان دیدار کرده است.
در این دیدار رییس جمهور پاکستان از نقش فعال حکومت افغانستان در کشته‌شدن مولانا فضل‌الله، رهبر تحریک طالبان پاکستان تشکر و قدردانی کرد و خواهان بهبود روابط و همکاری مشترک میان کابل- اسلام آباد شد.
آقای ممنون حسین با اشاره به رفت‌و آمدها و تلاش‌های مشترک رهبران دو کشور گفت که عمل به اساس برنامه مشترک عمل پاکستان و افغانستان برای صلح و همبستگی می‌تواند هردو کشور را در راه دست‌یافتن به ثبات و امنیت منطقه‌یی و بهبود روابط میان دو کشور کمک کند.
آقای عبدالله در این دیدار نیز گفته است که حکومت افغانستان در گذشته نیز رهبران بلند رتبه‌ی تحریک طالبان پاکستان را هدف قرارداده و این‌بار نیز با استفاده از همین طرز دید علیه مولانا فضل الله اقدام صورت گرفت.
آقای عبدالله گفته که گام‌های صادقانه و جدی می‌تواند هردو کشور را در دست یافتن به صلح و ثبات کمک کند.
وی خواهان اقدامات عملی و قاطع حکومت پاکستان علیه رهبران و اعضای گروه طالبان در پاکستان شد.
چند روز پیش دگرمن مارتین او دونل، سخن‌گوی نیروهای امریکایی در افغانستان اعلام کرد که نیروهای امریکایی به تاریخ ۱۳ جون یک عملیات ضد تروریستی را در نزدیکی مرز افغانستان و پاکستان انجام دادند که در آن یک رهبر ارشد یک سازمان تروریستی هدف قرار گرفت.
پس از آن محمد رادمنش، سخن‌گوی وزارت دفاع افغانستان نیز گفت که حکومت افغانستان کشته شدن ملافصل‌الله، رهبر تحریک طالبان پاکستانی را تأیید می‌کند.
او گفته بود که ملا فضل‌الله، رهبر طالبان پاکستانی، در یک حمله هوایی مشترک در منطقه مرزی ولسوالی مروره ولایت کنر کشته شده است.