دوستم: اگر نظام‌الدین قیصاری آزاد نشود، انتخابات در شمال با چالش جدی مواجه خواهد شد

اطلاعات روز: جنرال دوستم، معاون اول رییس‌جمهور خواستار آزادی هرچه زودتر نظام‌الدین قیصاری، نماینده‌ی نظامی‌اش شده و هشدار می‌دهد که اگر او آزاد نشود برنامه‌های دولت از جمله پروسه‌ انتخابات در شمال کشور با «چالش جدی» مواجه خواهد شد.

شب گذشته نیروهای امنیتی خانه نظام‌الدین قیصاری را در ولایت فاریاب محاصره و خودش را بازداشت کردند.

آقای دوستم با نشر اعلامیه‌یی می‌گوید که بر اثر «دسیسه‌ی دشمنان ملت و ناجوان‌مردانه» و براساس برخی راپورهای نادرست آقای قیصاری توسط حکومت بازداشت و به کابل منتقل شده است.

دوستم افزوده: «از حکومت می‌خواهم نظام‌الدين قيصارى كه نماينده‌ی اين‌جانب در خطوط دفاعى فارياب می‌باشد هرچه زودتر آزاد نموده، به فارياب برگردانند و موجبات خاطر جمعى مردم را فراهم نمايد. در غير اين صورت ممكن در شمال كشور نارضايتى مردمى اوج گيرد و تمام پروگرام‌هاى دولت از جمله پروسه انتخابات دچار سكتگى و چالش جدّى شود و مسووليت آن بدوش كسانى خواهد بود كه زمينه‌ساز اين بحران شده‌اند.»

او نقش قيصارى در امور خيزش‌هاى مردمى در ولايت فارياب را برجسته عنوان کرده و گفته که در كنار نيروهاى دفاعى و امنيتى كشور نيروهاى خيزش مردمى و پوليس محلى اين ولايات با محوريت حزب جنبش ملى اسلامى افغانستان و جمعيت اسلامى افغانستان مدافعين اصلى فاریاب به عنوان خط دفاعی شمال بوده‌اند.

فاریاب در هفته‌های اخیر شاهد ناآرامی‌های گسترده بوده است و امروز نیز هواداران آقای قیصاری در شهر میمنه دست به تظاهرات زدند.

امروز مرکز این شهر بسته است و معترضان با شعارهای پیوسته علیه حکومت وحدت ملی خواهان آزادی هر چه فوری نظام‌الدین قیصاری‌اند.