اعضای رهبری ائتلاف برای نجات افغانستان نامه‌ی سرگشاده به ناتو فرستادند

اطلاعات روز: عبدالرشید دوستم، عطامحمد نور و محمد محقق، از اعضای رهبری ائتلاف برای نجات افغانستان یک نامه‌ی سرگشاده به سران عضو ناتو فرستاده‌اند.
این نامه‌ی سرگشاده دیروز(18سرطان/9 جولای) در شهر مزار شریف نوشته است.
در بخشی از این نامه آمده است که احزاب جمعیت اسلامی افغانستان، جنبش اسلامی افغانستان و حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان که امروز ائتلاف نجات برای افغانستان را تشکیل داده‌اند، احزابی هستند که نظام طالبانی حامی تروریزم و دهشت افگنی را در همکاری با نیرو های بین المللی در سال ٢٠٠١ سقوط دادند.
اعضای ائتلاف برای نجات افغانستان در این نامه، محمد اشرف غنی، رییس جمهور را به قوم‌گرایی متهم کرده و نوشته‌ است« متاسفانه، حلقات معين در حكومت مطلق العنان مركزي و در راس آنان داکتر محمداشرف غنی، طي سال‌هاي اخير همه مساعي شان را در راستاي تحميل حاكميت يك حلقۀ خاص قومی بر ساير اقوام به خرج داده اند و وضعيت بحراني جاري در افغانستان يكبار ديگر خاطرات تلخ تاريخ گذشته را در اذهان مردم ما تازه نموده است.»
در این نامه آمده است که رییس جمهور غنی تحت نام پروسه‌ی صلح همواره سعی کرده تا زمینه توسعه نفوذ گروه‌های دهشت افگن را بر سایر مناطق فراهم سازد.
آنان مدعی شده‌اند که حلقاتی در داخل دستگاه حکومت، بر شخصیت‌ها و کدرهای اقوام افغانستان با سوء استفاده از اصطلاح حاکمیت قانون، پرونده سازی می‌کنند.

در نامه‎ی سرگشاده اعضای ائتلاف نجات آمده است که نمایندگان جامعه جهانی با شخصیت‌های مهم جریان‌های ساسی و چهره‌های نفوذ مردمی در تماس نیستند.
آنان در نامه شان از کمک‌های جامعه جهانی قدر دانی کرده و گفته‌اند که حكومت براي برگزاري انتخابات، تأمين ثبات و پيروزي دموكراسي در افغانستان صادق نيست و نمی‌خواهد شاهد مشارکت مردم در نظام باشد.
این در حالی است که رهبران حکومت وحدت ملی امروز(سه شنبه، 19 سرطان) برای شرکت در نشست ناتو به بروکسل رفته‌اند.