رهبر حزب اسلامی آمار کمیسیون انتخابات از ثبت‌نام کنندگان را به چالش کشید: تنها سه میلیون نفر در انتخابات ثبت نام کرده‌اند

رهبر حزب اسلامی آمار کمیسیون انتخابات از ثبت‌نام کنندگان را به چالش کشید: تنها سه میلیون نفر در انتخابات ثبت نام کرده‌اند

اطلاعات روز: گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی می‌گوید که آمار اعلام شده از سوی کمیسیون مستقل انتخابات مبنی بر ثبت نام بیش از هشت میلیون رأی‌دهنده دروغ است و تنها سه میلیون نفر ثبت نام کرده‌‌اند.

در حالی که تنش‌ها میان احزاب سیاسی و ارگ ریاست‌جمهوری بالا گرفته است، آقای حکمتیار دیروز (سه‌شنبه، ۲۶ سرطان) در نشست خبری گفت از میان آمار هشت میلیون و600 هزار تن که در روند ثبت نام رأی‌دهندگان اشتراک کرده‌اند پنج میلیون آن‌ها دروغ است و تنها سه میلیون و 300 تن آن واقعی‌اند.

او ادعا دارد که کمیسیون انتخابات بخش‌های از افغانستان را به گونه قصدی ناامن اعلام کرده است تا زمینه‌ی تقلب فراهم شود.

روند توزیع شناس‌نامه، بردن استیکرهای ثبت نام به خانه‌های افراد، اخذ تا ۲۰ شناس‌نامه از سوی یک نفر مواردی است که آقای حکمتیار از آن‌ها به عنوان زمینه‌های تقلب در انتخابات اشاره می‌کند.

به گفته‌ی او، نصب استیکرها در شناس‌نامه‌های کاغذی زمینه‌ساز تقلب در انتخابات پیشرو است و این استیکرها به «بهای کچالو» به فروش میرسند

او گفت: «نصب استیکر به تذکره و تقلب به لک‌ها می‌رسد. یک شخص بیست تذکره به کاپی گرفته و استیکر مثل کچالو به فروش می‌رسد.»

آقای حکمتیار همچنان می‌گوید که برخی از حلقات درونی و بیرونی مانع الکترونیک شدن سیستم انتخاباتی شدند.

در همین حال کمیسیون مستقل انتخابات در واکنش به این ادعاهای آقای حکمتیار می‌گوید که روند ثبت نام رأی‌دهندگان شفاف است و این کمیسیون در برابر ثبت نام هر رأی‌دهنده حاضر به پاسخ‌گویی است.

از سوی هم آقای حکمتیار در واکنش به حملهی لفظی رییس‌جمهور غنی به احزاب سیاسی گفت: «هیچ کسی حق ندارد که احزاب سیاسی را نفی کند.»

او هبران حکومت را به زد و بندها درونی متهم کرد و گفت که حکومت از تأمین امنیت عاجز مانده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *