رییس‌جمهور غنی: همکاری کشورها در روند صلح نسبت به جنگ افزایش یافته است

اطلاعات روز: محمد اشرف غنی، رییس‌جمهور افغانستان می‌گوید که همکاری کشورهای منطقه و جهان در راستأی تأمین صلح در افغانستان نسبت به جنگ در این کشور افزایش یافته است.
آقای غنی امروز(چهارشنبه، 27سرطان) در بیست و یکم‌مین نشست بورد مشترک نظارت و انسجام (JCMB) که در ارگ ریاست جمهوری برگزار شده بود، سخنرانی کرد.
آقای غنی در این نشست گفت که جنگ در افغانستان بسیار پیچیده است و ابعاد مختلف دارد به همین دلیل همکاری و مشارکت کشورها در مورد صلح افزایش یافته است.
رییس‌جمهور غنی تأکید کرد که بعضی کشورها نمی‌خواستند در جنگ افغانستان شریک شوند به همین منظور همکاری و مشارکت در صلح برای همه‌ نتیجه‌ی برد- برد دارد که در آن هیچ کس بازنده نیست.
این در حالی است که پیش از این کشورهای زیادی متهم به حمایت از گروه‌های تروریستی در افغانستان بودند.
‌هم‌چنان آقای غنی در این نشست افزود که در سه سال گذشته، شبکه‌های رهبران نسل جدید تقویت یافته است:« پیام من به همکاران و شرکای بین‌المللی این است که شریک شما در افغانستان تغییر یافته است، این شریک جدید تان نسل جدید افغانستان می‌باشد و باید به شکل جدید با آنان کار کنید.»
وی در مورد مشارکت زنان نیز اشاره کرد و گفت که حالا زنان افغان از خود نمایندگي می‌کنند.
رییس‌جمهور حضور زنان را در پروسه صلح نیز مهم خواند و گفت که نقش زنان در پروسه توسعه‌یی نیز بیشتر از گذشته تقویت خواهد شد.
رییس‌جمهور غنی افزود که حکومت افغانستان در راستای مبارزه با فساد اداری نیز دست‌‌آوردهای زیادی داشته که از 19 شاخص برای از میان برداشتن فساد،  TSH 14 شاخص آن عملی شده است.