یک عضو سنا: هواپیمای حامل جنرال دوستم بعد از ظهر امروز در کابل نشست می‌کند

اطلاعات روز: یک عضو مجلس سنا می‌گوید که هواپیمای حامل جنرال دوستم، معاون اول ریاست جمهوری ساعت 3:50 عصر امروز (یک‌شنبه، 31، سرطان) در میدان هوایی کابل نشست می‌کند.
عبدالله قرلق، سناتور مردم ولایت قندوز در مجلس سنا و یکی از نزدیکان معاون اول ریاست جمهوری گفت که آقای دوستم بر اساس تفاهمی که میان ارگ ریاست جمهور و حزب جنبش صورت گرفته، به کشور باز می‌گردد.
آقای قرلق افزود که مقام‌های حکومتی به ویژه سرور دانش، معاون دوم ریاست‌جمهوری در میدان هوایی به استقبال آقای دوستم خواهند رفت.
او گفت که آقای دوستم پس از آن به دفتر کاری‌اش رفته و با سران احزاب، جریان‌های سیاسی و ده‌ها تن از هوادارانش دیدار خواهند کرد.
آقای دوستم پس از آن به کشور باز می‌گردد که طرفدرانش از 20 روز به این طرف در ولایت‌های شمالی کشور دست به اعترضات گسترده زده و خواستار بازگشت آقای دوستم و رهایی نظام الدین قیصاری شده اند.
قیصاری حدود 20 روز پیش توسط نیروهای امنیتی در ولایت فاریاب بازداشت و به کابل منتقل شد و هنوز هم در بند است.
عبدالله قرلق گفت که بر اساس تفاهمی صورت گرفته، حکومت پس از بازگشت آقای دوستم، نظام الدین قیصاری را نیز رها خواهد کرد.
آقای قرلق در مورد اعتراضات شمال گفت، بازگشت جنرال دوستم که خواست اول معترضان شمال بود بر آورده می‌شود و تظاهرات‌های شمال نیز متوقف خواهد شد.
در پی تظاهرات 20 روزه مردم شمال، بسیاری از دفاتر دولتی، مکاتب، بنادر و بازارها مسدود است.
بر اساس تفاهم‌نامه‌ی که حدود دو هفته پیش در هنگام سفر معاون دوم ریاست جمهوری به ترکیه امضا شده است که بر اساس آن تمامی‌اختیارات قانونی آقای دوستم از سوی حکومت برگردانده خواهد شد.