نمایندگان مجلس به رخصتی تابستانی رفتند

اطلاعات روز: مجلس نمایندگان سر از فردا (پنج شنبه، 4، اسد) به منظور رخصتی‌ تابستانی نمایندگان برای 42 روز دیگر تعطیل اعلام شد.
عبدالرئوف ابراهیمی، رییس مجلس نمایندگان، در پایان نشست امروز (چهارشنبه، سوم، اسد) این مجلس اعلام کرد که مجلس به منظور رخصتی‌ تابستانی نمایندگان تا تاریخ 15 سنبله سال جاری تعطیل است.
آقای ابراهیمی از نهادهای امنیتی خواست که به منظور تأمین امینت نمایندگان مجلس در هنگام سفرهای ولایتی شان به مقام‌های محلی مکتوب بفرستند تا در تأمین امنیت نمایندگان با مسوولیت برخورد کنند.
عرفان الله عرفان، نایب منشی مجلس هم با ارائه‌ی گزارش چهار و نیم ماه کاری مجلس گفت که از اول سال جاری تا کنون مجلس نمایندگان 56 نشست به شمول یک نشست استیضاحیه، 11 نشست استجوابیه، 7 نشست استماعیه و 36 نشست عادی را به منظور نظارت از اعمال حکومت، برگزار کرده است.
آقای عرفان خاطر نشان کرد که مجلس نمایندگان در این مدت 23 قانون، فرمان تقنینی و موافقت‌نامه بین‌المللی را نیز تصویب کرده است.
بررسی وسط سال بودجه ملی سال مالی 1397 هم امروز و در آخرین روز کاری مجلس در نیمه سال جاری به تصویب رسید.
نمایندگان به همین دلیل سه روز رخصتی‌های شان را به تعویق انداخته بودند.
اما برخی نمایندگان دیگر بارائه پیشنهاد کتبی به هیأت اداری مجلس خواستار تعویق رخصتی‌ تابستان شورای ملی شده بودند.
رییس مجلس این پیشنهاد را به رأی نگذاشت و رخصتی مجلس را اعلام کرد.
مجلس نمایندگان برای 42 روز دیگر تعطیل اعلام شد و در این مدت زمان نمایندگان مجلس مکلف هستند که به ولایت‌های شان سفر کرده و مشکلات موکلین شان را بررسی کنند.