بریتانیا 10 میلیون پوند به خاطر خشک‌سالی به افغانستان ‌کمک کرد

اطلاعات روز: بریتانیا اعلام کرد که این کشور 10 میلیون پوند  برای 1.4 میلیون نفر که در افغانستان با خطر خشک‌سالی مواجه هستند، کمک می‌کند.
پینی موردانت، وزیر اداره‌ی توسعه بین‌اللمللی برتیانیا گفته است که بسته‌ی جدید کمک‌های کشورش در برگیرنده‌ی کمک‌های عاجل غذایی برای 1.4 میلیون نفر در افغانستان است‌ که با خطرات ناشی از خشک‌سالی «مهلک» مواجه‌اند.
سفارت بریتانیا در کابل با نشر خبرنامه‌یی گفته است که ‌بریتانیا اولین کشوری بود که حمایت‌اش را از درخواست ملل متحد برای رسیده‌گی به آسیب دیده‌گان خشک‌سالی در افغانستان اعلام کرد.
در خبرنامه آمده است که بیش از 441،000 نفر در افغانستان که از اثر خشک‌سالی متأثیر هستند از کمک‌های عاجل غذایی این بسته مساعدتی از طریق توزیع آرد تقویت شده با مواد تغذی، روغن تقویه شده، حبوبات، نمک و سایر مواد تغذی جهت جلوگیری از موارد سوء تغذی مستفید خواهند گردید.
خانم پینی موردانت گفته است: «‌خشک‌سالی در افغانستان با توجه به این که زندگی 1.4 میلیون نفر در معرض خطر قرار دارد و در چند هفته در چندین ولایت افغانستان حاصلات با نابودی مواجه خواهد شد، یک بحران در حال ظهور است. ما از کشورهای دیگر می‌خواهیم تا به این تلاش‌های بین‌المللی برای حمایت از آسیب‌پذیرترین افراد جهان که در این مقطع زمانی با دشواری‌های زیاد روبه‌رو هستند، پاسخ گویند.»
این در حالی است که براساس ‌گزارش دفتر هماهنگی کمک‌های بشر دوستانه سازمان ‌ملل متحد حدود 70 درصد خاک افغانستان با خشک‌سالی مواجه است که حدود دو میلیون شهروند از آن آسیب‌پذیر هستند.