۳۳ تن از نیروهای امنیتی ولسوالی اجرستان غزنی به دایکندی پناه بردند

اطلاعات روز: عصر روز گذشته (یک‌شنبه،۲۱ سرطان) ۳۳ تن از نیروهای امنیتی ولسوالی اجرستان ولایت غزنی، پس از درگیری شدید با گروه طالبان به ولسوالی میرامور ولایت دایکندی پناه بردند.

مقام‌های محلی دایکندی ضمن تأیید این خبر می‌گویند، آنان پس از درگیری شدید و زخمی شدن پنج تن از اجرستان غزنی به میرامور دایکندی پناه آورند.

علی‌اکبر ناطقی، سخن‌گوی والی دایکندی به روزنامه اطلاعات روز گفت: «۳۳ تن از نیروهای امنیتی که ۱۶ نفر کماندو، ۸ نفر اردو، ۵ نفر پولیس محلی و 2 نفر پولیس ملی می‌باشند، پس از درگیری شدید با گروه طالبان و انتقال زخمی‌ها به ولسوالی میرامور دایکندی پناه آوردند.»

آقای ناطقی افزود، پنج تن از نیروهای امنیتی که به ولسوالی میرامور پناه‌آوردند، زخمی شده‌اند و در شفاخانه «اسکان» این ولسوالی زیر درمان قرار دارند. سخن‌گوی والی دایکندی یادآور شد که فعلاً وضعیت زخمی‌ها بهتر شده است.

گروه طالبان سه روز پیش مدعی شده که جنگ‌جویان این گروه بر مرکز این ولسوالی حمله کرده و ۲۵ تن از نیروهای امنیتی را کشته‌اند.

در عین حال گزارش‌های تایید نشده، می‌رساند که در حمله‌‌ی طالبان بر ولسوالی اجرستان بیش از ۲۰ تن از نیروهای امنیتی جان باخته‌اند.

تاکنون مقام‌های ولایت غزنی در مورد حمله بر ولسوالی اجرستان چیزی نگفته و این آمار را تایید نکرده‌اند. به دلیل حمله‌ی طالبان بر شهر غزنی و قطع شرکت‌های مخابراتی، معلوماتی که نشان دهد در شهر و ولسوالی‌های این ولایت چه می‌گذرد در دست نیست. درگیری در شهر غزنی از روز جمعه به این طرف ادامه دارد.

ولسوالی اجرستان ولایت غزنی با ولسوالی میرامور ولایت دایکندی هم‌مرز است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *