گروه طالبان: تضمین مالی و جانی کارمندان صلیب سرخ را لغو می‌کنیم

اطلاعات روز: گروه طالبان در واکنش به بی‌اعتنایی کمیتهی صلیب سرخ به اعتصاب زندانیان ‌پلچرخی اعلام کرده، تعهد و تضمین امنیتی که به صلیب سرخ در افغانستان کرده بود را لغو می‌کند.
این گروه در خبرنامه‌یی گفته که صلیب سرخ در برابر اعتراض زندانیان پلچرخی بی‌اعتنایی کرده و به مشکلات صحی و حقوقی آنان رسیدگی نکرده است.
در خبرنامه‌ی این گروه آمده است که صدها زندانی‌ پلچرخی از ده روز به این سو دست به اعتصاب زده‌اند اما صلیب سرخ تا کنون برای رسیدگی به مشکلات زندانیان «بی‌اعتنایی» کرده است: «‌روشن‌ترین بی‌اعتنایی صلیب سرخ این است که به زندانیانی که در زندان پلچرخی اعتصاب کرده اند هیچ واکنشی نشان نداده است.»
طالبان ادعا کرده که در زندان پلچرخی ده‌ها زندانی وجود دارد که مریض‌اند و شفاخانه زندان یا از معالجه آنان عاجز است یا هم به صورت عمدی در تداوی آنان کوتاهی می‌کند. اما صلیب سرخ نه خود زمینه‌ی معالجه‌ی زندانیان را فراهم و نه مسوولان زندان را به این مسئله متوجه کرده است.
این گروه همچنین به موسسات بین‌المللی دیگر هشدار داده که در صورت اصلاح نشدن، ممکن امارت اسلامی در مورد آنان نیز مثل صلیب سرخ تصمیم بگیرد.