حمدالله محب رسمأ به عنوان مشاور امنیت ملی کارش را آغاز کرد

اطلاعات روز: حمدالله محب امروز(یکشنبه، 4سنبله) رسمأ کارش را به عنوان مشاور امنیت ملی افغانستان آغاز کرد.

محمد اشرف غنی، رییس‌جمهور در مراسم معرفی مشاور جدید امنیت ملی از کارکرد حنیف اتمر، مشاور پیشین شورای امنیت ملی قدردانی کرد.

آقای غنی، حنیف اتمر را «دوست و همکار دوام‌دار» اش عنوان کرد و گفت که پذیرفتن استعفای او برایش کار دشواری بود اما به‌خاطر منافع علیای کشور این تصمیم را گرفته است.

رییس‌ جمهور کشور بیان داشت که افغانستان با شماری از کشورها و سازمان‌های بین‌المللی روابط عمده‌ی استراتیژیک و امنیتی دارد و مدیریت این روابط یکی از وظایف اساسی شورای امنیت ملی است.

وی افزود: « از این که داکتر حمدالله محب یک سفیر مبتکر و موفق بوده و در کشوری وظیفه خود را به موفقیت انجام داده است که برای افغانستان در تمام بخش‌‍‌ها بسیار اهمیت دارد.»
 آقای غنی حمدالله محب را یک سفیر« موفق» افغانستان خواند و گفت که برای او در سمت جدید‌اش آرزوی موفقیت دارد.

حمدالله محب، مشاور جدید امنیت ملی افغانستان نیز گفت که او تلاش دارد روابطی که با کشورها دارد آن را حفظ کند.

آقای محب تأکید داشت که او از نسلی نمایندگی می‌کند که تمام زندگی خود را در جنگ و مهاجرت سپری کرده‌اند.« من از نسلی نمایندگی می‌کنم که تمام زندگی خود را در جنگ و مهاجرت گذرانده. نمی‌خواهم هیچ نسل دیگر افغان چنین قربانی بدهد. دیگر کافی است. اولویت اصلی ما منافع ملی افغانستان است.»
آقای محب در پیامی نیز گفته است که او مسوولیت سنگین را در وضعیت بحرانی به عهده گرفته است.

در پیام آقای محب آمده است« این مسوولیت خطیر را در یک مقطع بحرانی بعهده می‌گیرم که مردم افغانستان هنوز با ترس و خطر از تروریزم و ناامنی زنده گی می‌کنند. وعده می سپارم که امنیت مردم افغانستان برایم در اولویت قرار خواهد داشت. نیروهای امنیتی، دفاعی و مردم افغانستان لایق آن هستند که رهبری امنیتی نسبت به آنان مسوولیت پذیر و پاسخ‌گو باشند.»

حمدالله  محب که از اعضای ستاد انتخاباتی رییس جمهور غنی نیز بود، پیش از این به حیث معاون رییس ستاد ریيس جمهور غنی و سپس به عنوان سفیر افغانستان در امریکا کار کرده است.