گزارش‌های ضد و نقیض از حمله‌ی طالبان بر کاروان ارتش در غورماچ

اطلاعات روز: در حالی که مقام‌های ارتش در شمال کشور از عقب زدن حمله‌ی طالبان بر کاروان نیروهای ارتش در ولسوالی غورماچ خبر می‌دهند، اما گزارش‌های دیگر حاکی است در این حمله ۳۰ عراده موتر این کاروان ناپدید شده‌اند.

محمد حنیف رضایی، سخن‌گوی قول اردوی شاهین به اطلاعات روز می‌گوید که ساعت ۹:۱۵ دقیقه صبح امروز (دوشنبه، پنجم سنبله) حمله طالبان بر کاروان نیروهای ارتش در شاهراه نمبر یک میمنه – غورماچ آغاز که پس از دو ساعت درگیری، حمله‌ی طالبان عقب زده شد.

آقای رضایی افزود کاروان نیروهای ارتش در حال حاضر به ولسوالی قیصار رسیده‌اند و در این درگیری به طالبان تلفات سنگین وارد شده که بنا به گزارش‌های اولیه، ۵۴ طالب به شمول دو فرمانده آنان کشته شده‌اند.

در همین حال طلوع نیوز به نقل از منابع خود گزارش داده که ۳۰ عراده موتر کاروان ۳۵۰ نفری ارتش در ولسوالی غورماچ پس از برخورد با کمین طالبان، ناپدید شده‌ است و هم‌اکنون جنگ جریان دارد.

آقای رضایی افزود کاروان نیروهای امنیتی حمایت نیروهای هوایی افغانستان و نیروهای هوایی حمایت قاطع را با خود داشتند و بنا به گزارش‌ها اولیه، سه تن از نیروهای امنیتی کشته و پنج تن دیگر زخمی شده‌اند.

گروه طالبان تاکنون در این مورد چیزی نگفته است.

چند روز پیش مقام‌های محلی فاریاب اعلام کردند که واحد اداری غورماچ از ولایت فاریاب جدا و دوباره به ولایت بادغیس ملحق می‌شود.

قول اردوی شاهین اعلام کرد که از این پس مسوولیت تأمین امنیت ولسوالی غورماچ به عهده‌ی این قول اردو نیست و مسوولیت آن به قول اردوی ۲۰۷ ظفر تعلق می‌گیرد.

در اعلامیه این قول اردو آمده بود که کندک ششم لوای اول قول اردوی ۲۰۹ شاهین قرار است با تمام امکانات از ولسوالی غورماچ خارج و به شهر میمنه انتقال یابد .