وزیر دفاع آمریکا و مقام‌های افغان در مورد روند صلح افغانستان گفت‌وگو کردند

وزیر دفاع آمریکا و مقام‌های افغان در مورد روند صلح افغانستان گفت‌وگو کردند

اطلاعات روز: جیمز متیس، وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا پس از یک سفر از پیش اعلام‌نشده به کابل با محمد‌اشرف غنی، رییس‌جمهور و داکتر عبدالله عبدالله، رییس اجراییه افغانستان در ارگ ریاست‌جمهوری دیدار کرد.

در این سفر، آقای متیس را جنرال جوزف دانفورد،‌ رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا همراهی می‌کند.

در یک اعلامیه‌یی ارگ ریاست‌جمهوری آمده است که وزیر دفاع و رییس ستاد ارتش آمریکا با مقام‌های افغان درباره‌ی روند صلح، برگزاری انتخابات پارلمانی و انتخابات ریاست‌جمهوری آینده و اصلاحات در نیروهای امنیتی افغانستان گفت‌وگو کرده‌اند.

براساس اعلامیه، تأثیر راهبرد رییس‌جمهور ترامپ در قبال افغانستان و جنوب آسیا، مبارزه با تروریزم و گفت‌وگو با پاکستان از موضوعات دیگر بودند که در این دیدار مطرح شد.

این دو مقام ارشد نظامی آمریکا صبح دیروز جمعه (16 سنبله) در یک سفر از پیش اعلام ناشده وارد کابل شدند.

شبکه خبری NBC گزارش داده بود که وزیر دفاع و رییس ستاد ارتش آمریکا با جنرال اسکات میلر، فرمانده جدید نیروهای حمایت قاطع ناتو دیدار و پس از آن با مقام‌های افغان نیز گفت‌وگو خواهند کرد.

آقای متیس در حالی به افغانستان می‌آید که دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا، استراتژی جدیدی را برای افغانستان اعلام کرد که نتیجه‌ی آن تعهد ایالات متحده به استقرار چند هزار نیروی نظامی در این کشور بدون تعیین محدودیت زمانی خاصی بوده است.

دومین سفر وزیر دفاع آمریکا به افغانستان در چند ماه اخیر در حالی انجام می‌شود که درگیری طولانی افغانستان پس از هفده سال همچنان ادامه دارد و در حالی‌که نشانه‌یی از تحول خاصی در عرصه‌ی نظامی در این جنگ دیده نمی‌شود، حکومت افغانستان به‌مذاکره با طالبان برای توقف درگیری و برقراری صلح اعلام کرده است،‌ تمایلی که حمایت بین‌المللی را نیز با خود دارد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *