نمایندگان حکومت و طالبان در مورد تأمین امنیت انتخابات گفت‌وگو کرده‌اند

اطلاعات روز: هم‌زمان با آغاز کمپاین‌های انتخاباتی نامزدان انتخابات مجلس نمایندگان، خبرگزاری رویترز گزارش داده است که نمایندگان حکومت افغانستان با نمایندگان طالبان هفته گذشته در عربستان سعودی در مورد تأمین امنیت انتخابات گفت‌وگو کرده‌اند.

رویترز به نقل از سه مقام گروه طالبان گفته است که در کنار مسأله تأمین امنیت انتخابات، تبادله‌ی زندانیان محور دیگری از گفت‌وگوهای دوطرف بوده است.

این گزارش در حالی نشر شده که قرار است تا بیست روز دیگر انتخابات پارلمانی برگزار شود اما تأمین امنیت یکی از چالش‌های اساسی در برابر آن پنداشته می‌شود.

یک مقام طالبان گفته که در این دیدار، نمایندگان حکومت از آنها خواستند که در برگزاری انتخابات پارلمانی حکومت را کمک کنند تا این این انتخابات صلح آمیز برگزار شود.

با این حال، طلوع نیوز نوشته که وزارت داخله کشور برای تأمین امنیت 5 هزار و 100 مرکز رای دهی، 54 هزار و 776 تن از نیروهای امنیتی توظیف خواهند کرد.

این مقام طالبان همچنان گفته که نمایندگان حکومت در مورد آزادی زندانیان نیز توافق کرده‌اند.

در بخشی از گزارش رویترز به نقل از این مقام طالبان گفته شده که شماری از زندانیان طالبان که جرم‌های سنگینی نداشتند، قبلا آزاد شده‌اند و شماری دیگر اما به تناسب جرم‌هایی که مرتکب شده‌اند، در سه کتگوری آزاد خواهند شد.

حکومت افغانستان، ایالات متحده امریکا و سخن‌گوی گروه طالبان تاکنون در این باره به گونه رسمی چیزی نگفته‌اند.