گروه دادخواهی و حفاظت از افراد ملکی: 240 غیرنظامی در یک ماه گذشته کشته شده‌اند

اطلاعات روز: گروه دادخواهی و حفاظت از افراد ملکی در تازه‌ترین گزارش ماهانه‌اش اعلام کرده است که در ماه سپتامبر سال جاری میلادی 240 غیرنظامی در جریان درگیری‌های مسلحانه، انفجارها و حملات هوایی در افغانستان کشته و 350 غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.

در گزارش این نهاد که امروز سه‌شنبه (10 میزان) منتشر شده آمده است که بیشتر تلفات غیرنظامیان در جریان ماه سپتامبر در ولایت ننگرهار رخ داده است. تنها در حمله بر تظاهر کنندگان در این ولایت 68 نفر کشته و 165 نفر دیگر زخمی شدند.

در این گزارش در مورد حملات پی‌هم انتحاری بر ورزشگاه میوند در غرب کابل نیز گفته شده که در این حملات 90 غیرنظامی به شمول 6 خبرنگار کشته و زخمی شده‌اند.

گروه دادخواهی و حفاظت از افراد ملکی در این گزارش گفته که تلفات بیشتر به غیرنظامیان در مناطق حکومتی و از سوی نیروهای امنیتی صورت گرفته است.

در گزارش تأکید شده که با وجود کشتار هدفمند، این بار تلفات غیرنظامیان بیشتر در عملیات زمینی و هوایی نیروهای حکومتی صورت گرفته که باعث نگرانی مردم شده است..

براساس این گزارش، در نتیجه عملیات نیروهای افغان و خارجی در 12 ولایت کشور، 123 غیرنظامی کشته و 20 غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.

گروه دادخواهی و حفاظت از افراد ملکی از حکومت خواسته است تا در وقت عملیات‌های شبانه و هوایی، برای جلوگیری از تلفات افراد ملکی اقدامات لازم را انجام دهد.

یافته‌های این گزارش نشان می‌دهد که میزان تلفات غیرنظامیان در ماه سپتامبر نسبت به یک ماه گذشته (آگست) کاهش یافته است.

این گروه در ماه آگست کشته شدن 261 غیرنظامی و زخمی شدن 524 غیرنظامی دیگر را به ثبت رسانده بود.