سخنگوی والی غور: نیروهای پولیس برای بازداشت علی‌پور به ولسوالی لعل و سرجنگل رفته‌اند

اطلاعات روز: عبدالحی خطیبی، سخنگوی والی غور تأیید می‌کند که نیروهای پولیس برای بازداشت علی‌پور، مشهور به قوماندان شمشیر به ولسوالی لعل و سرجنگل رفته‌اند.

آقای خطیبی امروز شنبه (۱۴ میزان) به روزنامه‌ی اطلاعات روز گفت که درگیری بین نیروهای پولیس و افراد علی‌پور در روستای «اسدآباد» ولسوالی لعل و سرجنگل صورت گرفته است.

او افزود که در جریان  این درگیری به دوطرف تلفات نیز وارد شده، اما آمار دقیق آن تا کنون مشخص نیست.

در همین حال، برخی گزارش‌های تأییدناشده حاکی از آن است که در درگیری بین دو طرف سه تن از افراد علی‌پور کشته و شش تن دیگر شان زخمی شده‌اند.

همچنان گزارش شده که در جریان این درگیری، یک خانم به همراه دو کودکش نیز در این درگیری کشته شده‌اند.

شماری از کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز نوشته‌اند که قوماندان علی‌پور به همکاری مردم ولسوالی لعل و سرجنگل از محاصره‌ی نیروهای پولیس نجات داده شده است.

مقام‌های دولتی تا کنون در این باره اظهار نظری نکرده‌اند.

از سویی هم، همزمان با این درگیری‌ها،‌ شماری از شهروندان ولایت بامیان با راه‌اندازی تظاهرات حمایت‌شان از علی‌پور را اعلام کردند.

گزارش‌هایی نیز وجود دارد که نیروهای ویژه به منظور بازداشت علی‌پور به ولسوالی لعل و سرجنگل رفته‌اند اما سخنگوی والی غور از فرستادن نیروهای ویژه اظهار بی‌اطلاعی کرد.

قوماندان علی پور، فرمانده نیروی خیزش مردمی در ولسوالی بهسود ولایت میدان وردک است. این نیرو که به‌نام جبهه‌ی مقاومت نیز شناخته می‌شود، پس از حمله‌ی کوچی‌ها به مناطق بهسود و ناامن‌شدن شاهراه میدان وردک- کابل شکل گرفت.