وزارت دفاع: جنرال رازق توسط یکی از محافظان والی قندهار کشته شده است

اطلاعات روز: وزارت‌های دفاع و داخله کشور کشته شدن جنرال رازق فرمانده پولیس قندهار و جنرال مومن حسین‌خیل رییس امنیت ملی قندهار را در حمله‌ی مسلحانه‌ی بعد از ظهر امروز تایید کردند.

شریف یفتلی، رییس ستاد ارتش کشور حوالی ساعت هشت شام در یک کنفرانس خبری مشترک با معاون ارشد امنیتی وزارت داخله گفت که دشمنان مردم افغانستان و نفوذی‌های آنان جنرال رازق را کشته‌اند.

به گفته‌ی او این مقام‌های محلی در جلسه‌یی به‌خاطر تأمین امنیت انتخابات جلسه داشتند که از سوی یکی از محافظان والی قندهار کشته شده‌اند. او گفت که «کدام سوءتفاهم یا برخورد لفظی صورت نگرفته بلکه این کاملاً یک حادثه‌ی تروریستی بوده است.»

آقای یفتلی گفت که حمله کننده گلبدین نام داشت.

پیشتر طالبان مسوولیت این حمله را به عهده گرفته و اعلام کرده بودند که یکی از نفوذی‌های این گروه به‌نام ابودجانه این حمله را انجام داده است.

رییس ستاد ارتش گفت که جلسه‌ی سرقمندانی اعلی به‌خاطر بررسی، کنترل و حفظ ثبات و آرامش در ولایت قندهار هیأت با صلاحیتی را به ریاست وزیر مشاور و رییس عمومی امنیت ملی و نمایندگان با صلاحیت وزارت‌های دفاع و داخله برای سفر به قندهار توظیف کرده تا رویداد قندهار را «ریشه‌یابی کنند.»

جنرال اختر ابراهیمی، معاون ارشد امنیتی وزارت داخله گفت که زلمی ویسا، والی قندهار و فرمانده زون  نیز در این رویداد زخمی شده و در حال حاضر در شفاخانه تحت درمان اند.

پیشتر گزارش‌هایی منتشر شده بود که نشان می‌داد والی قندهار نیز در این رویداد کشته شده است.

او همچنان گفت که جنرال اسکات میلر، فرمانده عمومی نیروهای حمایت قاطع در افغانستان به کابل آمده و در این حادثه آسیب ندیده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *