فیفا: انتخابات ۲۸ میزان بر سرنوشت دموکراسی در افغانستان تأثیرگذار است

اطلاعات روز: فیفا یا مؤسسه‌ی انتخابات آزاد و عادلانه‌ی افغانستان گفته است که انتخابات ۲۸ میزان فرصت تاریخی و مهم برای افغانستان بوده و چگونگی برگزاری این انتخابات بر سرنوشت دموکراسی، حاکمیت قانون و توسعه در کشور تأثیر خواهد داشت.

این مؤسسه امروز جمعه (۲۷ میزان) با نشر اعلامیه‌یی گفته است که موفقیت در برگزاری انتخابات پارلمانی می‌تواند اعتماد مردم نسبت به روندهای دموکراتیک در کشور را احیا و به تحقق برنامه‌های کلان ملی، اجرای احکام قانون اساسی و تحقق حقوق اساسی شهروندان کمک کند.

در اعلامیه، از کمیسیون مستقل انتخابات خواسته شده است تا تمامی امکانات لازم برای برگزاری یک انتخابات شفاف و عادلانه را فراهم کند.

از نیروهای امنیتی نیز خواسته شده است تا با قاطعیت و برنامه‌ریزی دقیق، امنیت این انتخابات را تأمین کنند.

مؤسسه‌ی انتخابات آزاد و عادلانه‌ی افغانستان از نهادهای دولتی، نیروهای امنیتی، کارمندان انتخابات و ناظرین نهادهای مدنی نیز خواسته است که با رعایت اصل بی‌طرفی به حفظ سلامت و شفافیت انتخابات کمک کنند.

در بخشی از اعلامیه‌ی این نهاد، همچنان از نامزدان انتخابات پارلمانی خواسته شده است که در روز برگزاری انتخابات دست به کمپین‌های انتخاباتی غیرقانونی نزنند و به ناظرین‌شان نیز دستور بدهند تا از تبلیغ برای نامزد مشخص در روز رأی‌دهی، خودداری کنند.

انتخابات پارلمانی قرار است فردا (شنبه، ۲۸ میزان) در ۳۲ ولایت کشور به استثنای ولایت‌های غزنی و قندهار برگزار شود.

برگزاری انتخابات در ولایت قندهار در پی کشته‌شدن جنرال عبدالرازق، فرمانده پولیس این ولایت الی بهبود اوضاع امنیتی برای یک هفته به تعویق افتاده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *