وزارت داخله: شش هزار سرباز امنیت انتخابات قندهار را تأمین می‌کنند

اطلاعات روز: وزارت داخله‌ی کشور اعلام کرد که 15 هزار نیروی امنیتی در ولایت قندهار آماده‌ی تأمین امنیت‌اند که از آن جمله 6 هزار نیروی امنیتی به شمول 260 پولیس زن برای تأمین امنیت انتخابات در این ولایت موظف شده‌اند.

نجیب دانش، سخن‌گوی وزارت داخله امروز شنبه (5 عقرب) در نشست خبری مشترک با عبدالعزیز ابراهیمی، معاون سخن‌گوی کمیسیون مستقل انتخابات در مرکز رسانه‌های حکومت گفت: « وضعیت امنیتی در قندهار در کل خوب است، حمله‌های هراس‌افگنی در این ولایت صفر است، حدود شش هزار نیروی دولتی بشمول 260 بانو برای امنیت انتخابات موظف شده‌اند. یک هزار پولیس در سراسر شهر قندهار موظف شده‌اند. در کل 15 هزار نیرو در ولایت قندهار موظف و آماده‌ی تامین امنیت‌اند.»

آقای دانش تأکید کرد که تاکنون هیچ رویداد امنیتی در جریان انتخابات قندهار رخ نداده است.

او همچنان گفت که 800 نفر از نیروهای امنیتی به عنوان قطعات منتظره احضار شده‌اند تا در صورت وخیم شدن شرایط امنیتی وارد عمل شوند.

در همین حال، عبدالعزیز ابراهیمی، معاون سخن‌گوی کمیسیون مستقل انتخابات گفت روند رأی‌دهی ساعت هفت صبح امروز در قندهار آغاز شده و در حال حاضر 173 مرکز رأی‌دهی و یک هزار و 113 محل رأی‌دهی در قندهار باز شده و عملا فعالیت دارند.

آقای ابراهیمی گفت که 557 هزار رأی‌دهنده در قندهار ثبت نام کرده‌اند که از آن جمله 70 هزار نفر شان را زنان تشکیل می‌دهند.

به گفته‌ی او، شش هزار کارمند کمیسیون انتخابات مصروف برگزاری انتخابات در قندهار‌اند و 4 هزار و 500 نفر دیگر به عنوان ناظر از این انتخابات نظارت می‌کنند.

ولایت قندهار یازده کرسی در پارلمان دارد که 112 نامزد امروز برای رسیدن به این کرسی‌ها رقابت می‌کنند.

انتخابات پارلمانی در 32 ولایت کشور به استثنای ولایت‌های غزنی و قندهار به تاریخ 28 میزان برگزار شده بود.

انتخابات در ولایت غزنی به دلیل اختلافات سیاسی برگزار نشد. عبدالعزیز ابراهیمی،‌ معاون سخن‌گوی کمیسیون مستقل انتخابات در نشست خبری امروزش گفت که انتخابات پارلمانی ولایت غزنی همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در بهار سال آینده‌ی خورشیدی برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *