کمیسیون انتخابات: هفت صندوق مواد حساس انتخاباتی فراه در سقوط چرخبال ارتش از بین رفته است

اطلاعات روز: کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرد که هفت صندوق مواد حساس انتخاباتی ولایت فراه در نتیجه‌ی سقوط چرخبال ارتش در ولسوالی اناردره‌ی این ولایت از بین رفته است.

عبدالعزیز ابراهیمی، معاون سخن‌گوی کمیسیون مستقل انتخابات امروز شنبه (12 عقرب) به روزنامه اطلاعات روز گفت که این صندوق‌ها شامل صندوق‌های شماره یک، شماره شش، شماره هفت، شماره 9، شماره 11، شماره 13 و شماره 14 ولایت فراه می‌باشد.

آقای ابراهیمی گفت که در صندوق شماره یک 42 پایه دستگاه بیومتریک از بین رفته و در صندوق شماره شش نیز 40 پایه پرنتر از بین رفته است.

او افزود که در صندوق شماره هفت نیز 80 پایه پاوربانک و در صندوق شماره نه، 40 پایه پرنتر از بین رفته است.

معاون سخن‌گوی کمیسیون مستقل انتخابات همچنان گفت که 18 پایه بیومتریک و 28 پایه پاوربانک در صندوق شماره 11 و فورم نتایج 42 مرکز رأی‌دهی نیز در صندوق شماره 13 بوده است که از بین رفته است.

آقای ابراهیمی همچنان گفت که اسناد مبارزات انتخاباتی 41 نامزد انتخابات مجلس نمایندگان ولایت فراه نیز در صندوق شماره 14 بود که در سقوط چرخبال ارتش از بین رفته است.

این چرخبال ارتش روز چهارشنبه هفته‌ی گذشته (9 عقرب) در منطقه‌ی بین ولسوالی اناردره‌ی ولایت فراه و ولسوالی شیندند ولایت هرات سقوط کرد. در این رویداد 25 نفر به شمول نعمت‌الله خلیل، معاون قول اردوی 207 ظفر، فرید بختور، رییس شورای ولایتی فراه و جمیله امینی، یک عضو این شورا کشته شدند.

سخن‌گوی والی فراه در آن زمان گفته بود که این چرخبال به دلیل خرابی هوا سقوط کرده است. وزارت دفاع اما گفته بود که این چرخبال ارتش به دلیل مشکلات فنی سقوط کرده است.

طالبان نیز ادعا کرده بود که این چرخبال در ساحه‌ی تحت حاکمیت آن‌ها و توسط اعضای این گروه سقوط داده شده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *