Hispanic man's hands on prison bars

24 نفر در پیوند به قاچاق مواد مخدر به یک تا 30 سال زندان محکوم شدند

اطلاعات روز: مرکز عدلی و قضایی مبارزه با مسکرات و مواد مخدر اعلام کرده است که این مرکز در جریان یک هفته‌ی گذشته 24 نفر را در پیوند به 16 قضیه‌ی قاچاق مواد مخدر از یک تا ۳۰ سال زندان محکوم کرده است.

مرکز عدلی و قضایی مبارزه با مواد مخدر در خبرنامه‌‌یی که منتشر کرده‌ از این افراد نام نبرده، اما گفته است که این 24 نفر از سوی پولیس مبارزه علیه مسکرات و مواد مخدر در ارتباط به قاچاق بیش از ۵۱ کیلوگرام مواد مخدر نوع هرویین، هفت هزار و 502 کیلوگرام مورفین، 659 کیلوگرام تریاک، 251 کیلوگرام چرس و 140 گرام مت امفتامین یا شیشه بازداشت شده‌اند.

افزون بر این، در اعلامیه آمده است که پولیس مبارزه با مواد مخدر و مسکرات 41 نفر دیگر به شمول سه زن را در پیوند به 25 قضیه‌ی قاچاق مواد مخدر بازداشت و پرونده‌ی آن‌ها را به منظور رسیدگی به مرکز عدلی و قضایی مبارزه علیه مسکرات و مواد مخدر فرستاده است.

بر اساس اعلامیه، از جمله‌ی این افراد، 14 نفر آن افرادی بودند که می‌خواسته‌اند مواد مخدر نوع هرویین را با استفاده از شیوه‌ی جاسازی در بطن و بکس‌های سفری از فرودگاه بین‌المللی حامد کرزی به کشورهای هند، عربستان سعودی و امارات متحده‌ی عربی انتقال بدهند.

در اعلامیه‌ی این مرکز آمده‌است که از نزد این افراد، به طور مجموعی بیش از 29 کیلوگرام هرویین، بیش از 32 کیلوگرام تریاک، 9 هزار و 97 کیلوگرام چرس، بیش از 21 کیلوگرام مواد تابلیت روان‌گردان (k)، مبلغ 50 هزار و 15 افغانی، یک هزار دالر امریکایی، 88 هزار و 870 کلدار پاکستانی، 16 هزار و 500 کلدار هندی، 400 ریال سعودی، 40 سیت تیلیفون همراه، سه عراده واسطه‌ی نقلیه به دست آمده است.