گارنیزیون کابل به معترضان: داعش در کمین است، با نیروهای امنیی هماهنگ شوید

اطلاعات روز: فرماندهی عمومی گارنیزیون کابل از معترضان خواست که پیش از تجمع باید نیروهای امنیتی را در جریان قرارداده و تجمع در ساحاتی صورت گیرد که از سوی نیروهای امنیتی تعیین شده است زیرا دشمان به‌خصوص داعش در پی حمله بر تجمعات مردمی است.

جنرال رازمحمد اوریاخیل، رییس ارکان فرماندهی عمومی گارنیزیون کابل شام امروز (دوشنبه، 5 قوس) در یک نشست خبری مشترک با مقام‌های ارشد امنیتی ولایت کابل گفت که هیچ‌کس حق ندارد به اماکن عامه، تاسیسات دولتی و نظامی آسیب بزند.

آقای ارویاخیل گفت که گزارش‌های استخباراتی نشان می‌دهد که «تروریستان به‌خصوص داعش قصد انجام حملات تروریستی را بالای تجمعات مردم دارند. بنأ همکاری مردم با پولیس می‌تواند این تهدیدات را رفع سازد.»

از سوی هم فرماندهی عمومی گارنیزیون کابل اعلام کرد که ارگان‌های کشفی و استخباراتی به معلوماتی دست یافته‌اند که نشان می‌دهد «شمار افراد مشکوک در میان تجمات مردم قصد اخلال دارند.»

فرماندهی گارنیزیون کابل همچنان اعلام کرد که افراد و حلقاتی که مردم را به خشونت ترغیب و تشویق می‌کنند، تعقیب و مورد بازپرس قانونی قرار می‌گیرند.

فرماندهی گارنیزیون کابل درحالی این اعلامیه را صادر کرده است که اعتراض مردمی در کابل، بامیان، بلخ، دایکندی، سمنگان و هرات به‌دنبال بازداشت علی‌پور از سوی نیروهای امنیت ملی شکل گرفته است.

در کابل اعتراضات مردمی وارد دومین روز خود شده است و در جریان دو روز اعتراضات مردمی به خشونت کشیده شده است.

هرچند وزارت داخله کشور می‌گوید پولیس از شلیک هوایی در برابر معترضان کار نگرفته است اما تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که پولیس در مواردی از شلیک هوایی برای جلوگیری از پیشروی معترضان کار گرفته است.

در جریان خشونت‌های دو روز اخیر 48 منسوب پولیس زخمی شده‌اند و هشت پوسته‌ی پولیس و جلب و جذب ارتش حریق شده است. 19 عراده واسطه پولیس نیز در این دو روز خساره‌مند شده است.

هرچند وزارت داخله گفته که آمار کشته و زخمی‌های معترضان را ندارد اما گزارش‌های دیگر می‌رساند که تاکنون چهار معترض کشته و 13 تن دیگر زخمی شده‌اند. یک معترض در بامیان کشته و 16 تن دیگر زخمی برداشته‌اند.