علیپور در دفتر معاون دوم رییس‌جمهوری
آقای علی‌پور گفته است که حاضر است با ضمانت بزرگان تا تکمیل‌شدن تمام مراحل قانونی تحقیقات و روشن‌شدن اتهامات وارده بر خودش در کابل باقی بماند. عکس از صفحه‌ی سرور دانش، معاون دوم رییس‌جمهوری

علی‌پور: اگر ادعایی بر من وارد شود، بر اساس قانون پاسخ می‌دهم

اطلاعات روز: عبدالغنی علی‌پور مشهور به «قومندان شمشیر»، فرمانده مقاومت مردمی به حکومت افغانستان تعهد داده است که بر اساس قانون، هرگاه ادعایی از سوی مردم بر او وارد شود، حاضر است در مراجع عدلی و قضایی پاسخ بگوید.

در تعهدنامه‌یی که آقای علی‌پور به حکومت سپرده، آمده است که علی‌پور به حکومت وعده سپرده که تمامی قوانین و اصول دولتی را احترام و از منافع علیای کشور نیز دفاع می‌کند.

در بخشی از این تعهدنامه آمده است: «تمام سلاح، مهمات و تجهیزات نظامی که نزدم موجود است حاضرم که در چوکات دولت راجستر نمایم و یا به دولت رسما تحویل نمایم.»

آقای علی‌پور همچنان گفته است که حاضر است با ضمانت بزرگان تا تکمیل شدن تمام مراحل قانونی تحقیقات و روشن شدن اتهامات وارده بر خودش در کابل باقی بماند.

تعهد نامه علی‌پور

به گفته‌ی علی پور، هرگاه مقامات دولتی و امنیتی لازم ببینند، او حاضر است به عنوان یک سرباز در چوکات دولتی در برابر دشمنان وطن از حاکمیت ملی دفاع کند.

او همچنان وعده سپرده است که تا زمان برطرف شدن اتهامات وارده، در اجتماعات و گردهمایی‌ها اشتراک نخواهد کرد.

علی‌پور حوالی ساعت هفت شب گذشته (دوشنبه، 5 قوس) از بند امنیت ملی آزاد شد و به دفتر سرور دانش، معاون دوم ریاست‌جمهوری تحویل داده شد. به دنبال آزادی او شهروندان غرب کابل به استقبال آزادی او دست به شلیک‌های شادیانه نیز زدند.

او پس از آن آزاد شد که اعتراضات مردمی در دومین روز نیز به خشونت کشیده شد.

علی‌پور روز یکشنبه (4 قوس) از سوی نیروهای امنیت ملی در غرب کابل بازداشت شد. ساعتی پس از آن، مردم به رسم اعتراض به جاده‌ها ریختند و خواهان رهایی وی شدند.