کمیسیون انتخابات نتایج ابتدایی انتخابات پنج ولایت دیگر را اعلام کرد

اطلاعات روز: کمیسیون مستقل انتخابات شام روز شنبه (دهم قوس) نتایج ابتدایی انتخابات پارلمانی ولایت‌های سمنگان، کنر، میدان وردک، نورستان و سرپل را اعلام کرد.

بر اساس این نتایج، ابدال‌الله محمدی، حیات‌الله سمنگانی، ضیاالدین ضیا و محبوبه رحمت از ولایت سمنگان، جاوید ساپی، شهزاده شاهد، نعمت‌الله کریاب و وژمه سابی از ولایت کنر و عبدالاحمد درانی، عبدالرحمان وردک، محمدمهدی راسخ، حلیمه عسکری و حمیده اکبری از ولایت میدان وردک توانسته‌اند که بر اساس نتایج ابتدایی انتخابات پارلمانی به مجلس نمایندگان راه یابند.

همچنان عبیدالله نورستانی و ذاهده فیضان از ولایت نورستان و محمداکبر سلطان‌زاده،‌ اسدالله ایوبی،‌ سید محمدمحسن شریفی، حمیدالله بیک و عزیزه جلیس از ولایت سرپل توانسته‌اند به مجلس نمایندگان راه یابند.

این در حالی است که پیش از این کمیسیون مستقل انتخابت نتایج ابتدایی ولایت‌های دایکندی، بامیان، ارزگان، جوزجان، فراه، لغمان، کاپیسا، پنجشیر نیمروز، زابل، پروان، تخار و خوست را نیز اعلام کرده است.

این کمیسیون همواره تأکید کرده است که این نتایج ابتدایی بوده و پس از بررسی شکایات، احتمال تغییر در آن نیز وجود دارد.

از سویی هم،‌ قرار بود که نتایج ابتدایی انتخابات پارلمانی ولایت کابل به تاریخ دهم قوس اعلام شود اما اکنون کمیسیون مستقل انتخابات گفته است که نتایج ابتدایی ولایت کابل پس از ختم دیگر ولایات اعلام خواهد شد.