MOI

وزارت داخله «نیمه‌ی تحتانی هرم جنایت» را فاش کرد

اطلاعات روز: وزارت داخله‌ی کشور با نشر فهرستی، افراد زورگو، غاصب زمین، قاچاقبر، بی‌اعتنا به قانون، حامی افراد مسلح غیر مسئول، انتقال‌دهنده‌ی سلاح، آشوب‌گر و… را معرفی کرده است.

در این فهرست شانزده نفره که امروز چهارشنبه (نوزدهم جدی) منتشر شده، از این افراد خواسته شده است تا هرچه زودتر به‌خاطر «وضاحت و تصفیه‌ی بعضی موارد» به نزدیک‌ترین حوزه‌ی پولیس،‌ فرماندهی پولیس کابل و یا ریاست عمومی مبارزه با جرایم وزارت داخله بیایند.

وزارت داخله این فهرست را در حالی منتشر کرده است که این وزارت به روز یک‌شنبه (شانزدهم جدی) نیز فهرست 222 نفری افرادی که به قتل، دزدی،‌ اختطاف، راه‌زنی اخلال نظم عامه و… در شهر کابل متهم‌اند، را منتشر کرد. این وزارت از شهروندان کابل خواسته است که در مورد افشای هویت و مکان بودوباش مجرمان با پولیس همکاری کنند.

یک روز پس از آن، نصرت رحیمی، معاون سخن‌گوی وزارت داخله اعلام کرد که پس از نشر این فهرست، هشت نفر به همکاری مردم بازداشت شده و یا خودشان را به پولیس تسلیم کرده‌اند.

وزارت داخله در عین حال تأکید کرده بود که به‌زودی فهرست زورمندان «مافیایی» نیمه دولتی و سیاسی را که با استفاده از امکانات نظام به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم نظم و امنیت عامه را اخلال کرده‌اند، نیز منتشر خواهد شد.

این وزارت هشدار داده بود: «از آن‌ها خواسته خواهد شد تا حساب خود را با وزارت امور داخله صاف بسازند. ورنه با استفاده از قدرت نرم پوليس حساب‌هاي بانکي شان مسدود و ميدان‌هاي هوايي بروي خود و خانواده‌هاي‌شان بسته خواهد شد.»