سفارت امریکا در کابل: ادعای مسکو در پیوند به مداخله‌ی امریکا در انتخابات افغانستان درست نیست

اطلاعات روز: سفارت امریکا در کابل در واکنش به ادعای روسیه مبنی بر دخالت امریکا در تصمیم تعویق انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان، گفته است که این تصمیم از سوی کمیسیون انتخابات برای رفع مشکلات مدیریتی و فنی انتخابات گرفته شده است.

پیشتر وزارت خارجه‌ی روسیه در اعلامیه‌ای گفته بود: «… به نظر می‌رسد که به دلیل نفوذ ایالات متحده‌ی امریکا انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان به تعویق افتاده است. تأخیر در برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری این فرصت را مهیا می‌سازد تا بر اساس نسخه‌ی امریکا این انتخابات برگزار شود. همچنان ایالات متحده‌ی امریکا می‌خواهد روند صلح افغانستان را نیز بر اساس سناریوی خود شکل بدهد.»

اکنون سفارت امریکا در کابل در توییتی گفته است که تصمیم تأخیر انتخابات ریاست‌جمهوری از سوی کمیسیون مستقل انتخابات برای رفع مشکلات مدیریتی و فنی که در انتخابات پارلمانی با آن مواجه بود، گرفته شده است.

سفارت امریکا در کابل همچنان گفته است: «ما با افغان‌ها و نهادهای بین‌المللی که به آوردن اصلاحات در کمیسیون مستقل انتخابات باورد دارند، هم‌نظر هستیم. انتخاب رهبران افغان‌ها به خودشان بر می‌گردد.»

در اعلامیه‌ی وزارت خارجه‌ی روسیه همچنان گفته شده است که تصمیم تأخیر در برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری بر رییس‌جمهوری غنی و کمیسیون انتخابات تحمیل شده است، زیرا پیش از این آقای غنی و مقام‌های کمیسیون مستقل انتخابات به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری به تاریخ 31 حمل سال آینده تأکید داشتند.

کمیسیون مستقل انتخابات به تاریخ نهم جدی سال جاری اعلام کرد که انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده با تأخیر و در 29 سرطان برگزار می‌شود.

این کمیسیون پیشتر 31 حمل سال آینده را روز برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری تعیین کرده بود.

گلاجان بدیع صیاد، رییس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در یک نشست خبری گفته بود که مشکلات موجود در کمیسیون انتخابات باعث شده است که این کمیسیون نتواند انتخابات ریاست جمهوری را مطابق تقسیم اوقات از قبل تعیین شده در ۳۱ حمل برگزار کند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *