وزارت صحت: در حمله‌ی موتر بمب بر کمپ گرین ولیچ در کابل 4 نفر کشته و 113 نفر زخمی شده‌اند

اطلاعات روز: وزارت صحت عامه‌ی کشور اعلام کرده است که در نتیجه‌ی انفجار موتر بمب بر کمپ گرین ولیچ، واقع در سرک جلال‌آباد در مربوطات حوزه‌ی نهم امنیتی شهر کابل 4 نفر کشته شده و 113 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

وحیدالله مایار، سخن‌گوی وزارت صحت عامه صبح امروز سه‌شنبه (25 جدی) به روزنامه اطلاعات روز گفت که در میان کشته شدگان سه نظامی و یک غیرنظامی شاملند.

آقای مایار همچنان گفت که زخمیان این رویداد همه غیرنظامی هستند که در میان آن‌ها 24 کودک و 14 زن نیز شاملند.

او گفت که بیشتر زخمیان در نتیجه‌ی شکستن شیشه‌ی خانه‌های‌شان زخمی سطحی شده بودند که پس از درمان از شفاخانه مرخص شده‌اند.

سخن‌گوی وزارت صحت افزود که تنها 70 زخمی در شفاخانه‌ی وزیر اکبرخان منتقل شده بودند که از این میان تنها شش نفرشان بستری شده و متباقی مرخص شده‌اند.

رییس‌جمهور اشرف غنی وقوع این رویداد را محکوم کرده و گفته است: «هدف قراردادن افراد ملکی به خصوص کودکان معصوم، عمل ضد اسلامی و بشری بوده و عاملین جنایتکار آن از نفرت مردم و عذاب الهی رهایی نخواهند یافت.»

آقای غنی به نهادهای مربوطه هدایت داده است تا چگونگی وقوع این رویداد را بررسی کرده و به زخمیان و خانواده‌های قربانیان به‌گونه‌ی عاجل رسیدگی کنند.

گفتنی است که این انفجار حوالی ساعت 7:30 شام دوشنبه رخ داد که از شدت آن چندین خانه‌ی مسکونی در اطراف محل رویداد نیز تخریب شده‌اند.

گروه طالبان مسئولیت این رویداد را بر عهده گرفته و ادعا کرده است که این حمله توسط یک فرد انتحاری این گروه به‌نام «معتصم لوگری» انجام شده است.

در همین حال، صبح امروز سه‌شنبه نیز در نتیجه‌ی انفجار یک ماین مقناطیسی در چهارراهی عبدالحق در مربوطات ناحیه‌ی نهم شهر کابل یک نفر کشته شده است.

نجیب دانش، سخن‌گوی وزارت داخله گفته است که این ماین یک عراده موتر نوع کرولا را هدف قرار داده است.

مسئولیت این انفجار را تاکنون فرد یا گروهی بر عهده نگرفته است.