moi

وزارت داخله دومین فهرست «نیمه‌ی تحتانی هرم جنایت» را منتشر کرد

اطلاعات روز: وزارت داخله‌ی کشور امروز سه‌شنبه (25 جدی) دومین فهرست شانزده نفری «نیمه‌ی تحتانی هرم جنایت» را منتشر کرده است.

این وزارت در اعلامیه‌ای گفته است که این افراد به داشتن سلاح غیرقانونی، غصب زمین، ارتکاب جرایم جنایی، مسلح غیرمسئول و استفاده از سلاح و تجهیزات نظامی متهم اند.

در این فهرست شانزده نفری از این افراد خواسته شده است تا هرچه زودتر به‌خاطر «وضاحت و تصفیه‌ی بعضی موارد» به نزدیک‌ترین حوزه‌ی پولیس،‌ فرماندهی پولیس کابل و یا ریاست عمومی مبارزه با جرایم وزارت داخله بیایند.

وزارت داخله این فهرست را در حالی منتشر کرده است که این وزارت به روز یک‌شنبه (شانزدهم جدی) نیز فهرست ۲۲۲ نفری افرادی که به قتل، دزدی،‌ اختطاف، راه‌زنی اخلال نظم عامه و… در شهر کابل متهم‌اند، را منتشر کرد. این وزارت از شهروندان کابل خواسته بود که در مورد افشای هویت و مکان بودوباش مجرمان با پولیس همکاری کنند.

به تاریخ نوزدهم جدی نیز این وزارت با نشر فهرستی، افراد زورگو، غاصب زمین، قاچاقبر، بی‌اعتنا به قانون، حامی افراد مسلح غیر مسئول، انتقال دهنده‌ی سلاح، آشوب‌گر و… را معرفی کرده بود.

 به دنبال آن، وزارت داخله هشدار داده بود در صورتی که این افراد برای تصفیه حساب به پولیس مراجعه نکنند، ممنوع‌الخروج شده و حساب‌های بانکی‌شان نیز مسدود خواهد شد.

دیدگاه‌های شما
  1. به واقعیت که اقدام نیک است چون از یک طرف باعث کاهش در بی نظمی کشور شده از طرفی باعث میشود تا حقوق سایر شهروندآن رعایت شود

  2. وزارت امور داخله به عنوان ارگان مهم امنيتى كشور پاسدار امنيت جان، مال و زندگى شهروندان است. اقدام رهبرى وزارت امور داخله در روز هاى اخير بيانگر جديت و قاطعيت شان در برابر زورگويان و زور مداران است .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *