دادستانی: تحقیقات در مورد ادعای بدرفتاری جنسی در فدراسیون فوتبال در کابل تکمیل شده است

اطلاعلات روز: دادستانی کل کشور امروز (یک‌شنبه، ۷ دلو) اعلام کرد که تحقیقات این دادستانی در مورد ادعای بدرفتاری جنسی در فدراسیون فوتبال کشور در کابل تکمیل شده است.

جمشید رسولی، سخن‌گوی دادستانی کل در یک نشست خبری در کابل گفت هیأتی که از طرف این دادستانی به منظور بررسی بدرفتاری اعضای تیم ملی فوتبال زنان کشور در فدراسیون فوتبال، تشکیل شده است، به منظور بررسی بیشتر این رویداد، به زودی به کشورهای اروپایی می‌روند.

آقای رسولی گفت که تصمیم نهایی دادگاه در مورد این بدرفتاری جنسی، پس از کامل‌شدن تحقیقات در خارج و داخل کشور اعلام می‌شود.

او در این نشست افزود: «ما تا هنوز از نزدیک به ۳۰ تن از مسئولان فدراسیون، بانوان فوتبالیست و کارمندان فدراسیون در رابطه به این قضیه تحقیقات کرده‌ایم. همچنان از فیفا (فدراسیون جهانی فوتبال) و نهادهای مرتبط دیگر جهانی با فدراسیون فوتبال کشور مدارک و اسناد مرتبط با این قضیه را خواسته‌ایم.»

در همین حال، سخن‌گوی دادستانی کل کشور گفت که به اساس یافته‌های اولیه‌ی این اداره، وظیفه‌ی یوسف کارگر، معاون فدراسیون فوتبال کشور از حالت تعلیق کشیده شده است و او پس از این می‌تواند به وظیفه‌اش در این کمیسیون ادامه دهد.

این در حالی است که حدود دو ماه پیش (۹ قوس) روزنامه‌ی گاردین به نقل از منابعی در تیم ملی فوتبال زنان افغانستان گزارش کرده بود که شماری از اعضای مرد فدراسیون فوتبال افغانستان در بدرفتاری جنسی در برابر بازی‌کنان زن نقش داشته‌اند.

در گزارش این روزنامه آمده بود که بدرفتاری با بازی‌کنان تیم ملی فوتبال زنان، در داخل افغانستان و نیز در یک کمپ آموزشی در اردن در ماه فبروری سال جاری میلادی صورت گرفته است.

پس از آن، دادستانی کل کشور در ۱۸ قوس اعلام کرد که این دادستانی در پیوند به قضیه‌ی آزار واذیت جنسی اعضای تیم ملی فوتبال زنان، وظیفه‌ی رییس، معاون، سکرترجنرال، مسئول دروازه‌بانان و مسئول ارتباط با ولایات فدراسیون فوتبال را به حالت تعلیق آورده است و حدود یک ماه پیش (۷ جدی) اعلام کرد که پنج نفر به شمول رییس فدراسیون فوتبال افغانستان ممنوع‌الخروج شده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *