SOC

نیروهای کماندو هفت غیرنظامی را از یک زندان طالبان در هلمند آزاد کردند

اطلاعات روز: قول اردوی عملیات خاص اعلام کرده است که نیروهای کماندو در یک عملیات ویژه هفت غیرنظامی را از یک زندان گروه طالبان در ولایت هلمند آزاد کرده‌اند.

در اعلامیه‌ی این قول اردو که امروز (یک‌شنبه، 21 دلو) منتشر شده، آمده است که این عملیات شنبه شب بالای یک زندان گروه طالبان در مربوطات ولسوالی واشیر ولایت هلمند انجام شده است.

در اعلامیه همچنان گفته شده است که در جریان این عملیات یک جنجگوی طالب کشته و یک باب زندان این گروه نیز در نتیجه‌ی حملات هوایی از بین برده شده است.

گفتنی است که ولایت هلمند در جنوب افغانستان، ولایتی است که طالبان بیشترین زندان را در آن دارند و در یک سال اخیر دست‌کم 185 نفر از سوی نیروهای ارتش و نیروهای امنیت ملی از زندان‌های طالبان در هلمند آزاد شده‌اند.

به تاریخ دهم جوزای سال جاری دفتر مطبوعاتی والی هلمند اعلام کرده بود که نیروهای کماندو 105 زندانی به شمول 5 زن و دو کودک را از زندان طالبان در  این ولایت آزاد کرده‌اند.

در آخرین مورد به تاریخ 15 جدی سال جاری نیروهای امنیت ملی در یک عملیات هدفمند 12 غیرنظامی را از یک زندان گروه طالبان در ولسوالی نهرسراج ولایت هلمند آزاد کرده بودند.