aljazeera

سرپرست وزارت دفاع امریکا به کابل آمد

اطلاعات روز: پتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع ایالات متحده‌ی امریکا صبح امروز (دوشنبه،‌ 22 دلو) در یک سفر از پیش اعلام نشده، به کابل آمده است.

رسانه‌های خارجی گزارش کرده‌اند که آقای شاناهان در جریان این سفر ضمن دیدار با سربازان امریکایی مستقر در افغانستان، با رییس‌جمهور اشرف غنی نیز دیدار خواهد کرد.

همچنان گفته شده است که سرپرست وزارت دفاع امریکا در دیدار با رهبران حکومت وحدت ملی در مورد مذاکرات صلح این کشور گفت‌وگو می‌کند.

تلویزیون الجزیره گزارش کرده است که «شاناهان با رییس‌جمهوری دیدار می‌کند که دولت‌اش در گفت‌وگوهای ماه گذشته میان نمایندگان امریکا و گروه طالبان برای پایان دادن به جنگ 17 ساله‌ی افغانستان، نقش برجسته نداشته است.»

وزیر دفاع امریکا همچنان به خبرنگارانی که او را در این سفر همراهی می‌کنند، گفته است که «مهم است که دولت افغانستان در گفت‌وگوهای مرتبط به افغانستان حضور داشته باشند».

او در حالی این اظهارات را مطرح کرده است که گروه طالبان همواره از مذاکرات مستقیم با دولت افغانستان سر باز زده و به مذاکره‌ی مستقیم با امریکا تأکید کرده است.

از سویی هم روز یک‌شنبه رییس‌جمهور غنی در نشستی با بزرگان اقوام شینوار و مومند ولایت ننگرهار گفته است در صورتی که طالبان برای مذاکره به کابل بیایند، برای‌شان دفتر داده و امنیت‌شان را نیز تأمین خواهد کرد.