سه مهاجم انتحاری در حمله بر فرماندهی قول اردوی 215 میوند کشته شدند

اطلاعات روز: منابع محلی در ولایت هلمند می‌گویند که حمله‌ی مخالفان مسلح بر فرماندهی قول اردوی 215 میوند در این ولایت عقب زده شده و سه حمله‌کننده‌ی انتحاری در این حمله کشته شده‌اند.

عمر زواک، سخن‌گوی والی هلمند صبح امروز (جمعه، 10 حوت) به روزنامه اطلاعات روز گفت که ناوقت شب گذشته مهاجمان انتحاری بر فرماندهی قول اردوی 215 میوند حمله کرده بودند که با مقاومت شدید نیروهای امنیتی مواجه شد.

آقای زواک گفت که در جریان این درگیری سه مهاجم انتحاری و شش جنگجوی دیگر طالبان کشته شده‌اند و در حال حاضر عملیات تصفیوی از سوی نیروهای امنیتی جریان دارد.

به گفته‌ی او در جریان این درگیری سه نفر از نیروهای امنیتی نیز زخمی شده‌اند.

گروه طالبان مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته و گفته است که در این حمله ده تن از نیروهای امنیتی کشته و زخمی شده‌اند.

این گروه گفته است که در این حمله 40 سرباز امریکایی، 20 سرباز ارتش و شش خلبان کشته شده‌اند.

در همین حال قول اردوی عملیات خاص نیز با نشر علامیه‌ای گفته است که صبح امروز جمعه مهاجمان مسلح بر گارنیزیون قول اردوی 215 میوند در مربوطات شوراب ولسوالی واشیر ولایت هلمند حمله کرده بودند که در حال حاضر این مهاجمان در محاصره‌ی نیروهای کماندو قرار دارند.

وزارت دفاع ملی نیز حوالی ساعت 11:30 امروز جمعه در اعلامیه‌ای گفته است که حمله‌ی پیچیده‌ی تروریستی بر قول اردوی 215 میوند توسط 12 تروریست انجام شده که تا کنون چهار تن از مهاجمان کشته شده و هشت تن دیگرشان در محاصره‌ی نیروهای امنیتی قرار دارند.

وزارت دفاع در ادامه گفته است که در این حمله به نیروهای امنیتی نیز تلفات وارد شده اما آمار آن مشخص نیست.

ولایت هلمند در جنوب افغانستان از ناامن‌ترین ولایات کشور است که گروه طالبان در بخش‌های زیاد آن حضور و فعالیت گسترده دارد.