BBC

حمله‌ی طالبان بر قول اردوی 215 میوند با کشته شدن 20 مهاجم پایان یافت

اطلاعات روز: دفتر مطبوعاتی والی هلمند اعلام کرده است که حمله بر قول اردوی 215 میوند در ولسوالی واشیر این ولایت با کشته شدن 20 مهاجم پایان یافته است.

در اعلامیه‌ی این دفتر که ناوقت امروز (جمعه، 10 حوت) منتشر شده، آمده است که در جریان این درگیری 5 سرباز امنیتی کشته و 12 سرباز دیگر زخمی شده‌اند.

وزارت دفاع نیز در اعلامیه‌ای گفته است که در این حمله 20 مهاجم به شمول هشت فرد انتحاری کشته شده‌اند.

در اعلامیه‌ی این وزارت همچنان گفته شده است که در این حمله 23 نفر از نیروهای امنیتی کشته و 16 نفر دیگرشان زخمی شده‌اند.

تلویزیون طلوع نیوز اما به نقل از یک منبع در ولایت هلمند گزارش کرده است که در حدود 25 سرباز امنیتی به شمول فرمانده گارنیزیون قول اردوی میوند در این حمله کشته و 15 سرباز دیگر زخمی شده‌اند. دفتر مطبوعاتی والی هلمند اما کشته شدن فرمانده گارنیزیون قول اردوی 215 میوند را رد کرده است.

حوالی ساعت 2:00 صبح امروز مخالفان مسلح بر فرماندهی قول اردوی 215 میوند حمله کردند که به گفته‌ی مسئولان این قول اردو سه مهاجم به شمول دو فرد انتحاری در ابتدای درگیری کشته شدند. شماری از رسانه‌ها گزارش کرده است که یک پایگاه نظامی امریکایی‌ها نیز در مقر قول اردوی 215 میوند قرار دارد.

هر چند در ابتدا دفتر مطبوعاتی والی هلمند از عقب زدن این حمله خبر داده بود اما به دنبال آن وزارت دفاع ملی اعلام کرد که تعداد حمله کنندگان 12 نفر بوده که چهار نفرشان کشته شده و متباقی در محاصره‌ی نیروهای امنیتی قرار دارند.

گروه طالبان مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته و گفته است که در این حمله بیش از صد تن از نیروهای امنیتی به شمول سربازان امریکایی کشته شده‌اند.

ولایت هلمند در جنوب افغانستان از ناامن‌ترین ولایات کشور است که گروه طالبان در بخش‌های زیاد آن حضور و فعالیت گسترده دارد.