ده نفر به شمول چهار زن و سه کودک در سیلاب‌های دو روز اخیر در هرات جان باخته‌اند

اطلاعات روز: منابع محلی در ولایت هرات می‌گویند که در سیلاب‌های دو روز اخیر در پنج ولسوالی این ولایت ده نفر کشته شده‌اند.

جیلانی فرهاد، سخن‌گوی والی هرات امروز (سه‌شنبه، 28 حوت) به روزنامه اطلاعات روز گفت که ده نفر به شمول چهار زن، سه کودک و سه مرد کهن‌سال در نتیجه‌ی جاری شدن سیلاب‌ها در ولسوالی‌های ادرسکن، شیندند، زنده جان، غوریان و کوه زور این ولایت جان‌های‌شان را از دست داده‌اند.

آقای فرهاد همچنان گفت که هیأتی به‌منظور بررسی و سروی میزان خسارات این سیلاب‌ها به ولسوالی‌های یادشده اعزام شده و پس از سروی، برای آسیب‌دیدگان کمک‌های لازم صورت خواهد گرفت.

سخن‌گوی والی هرات سیلاب‌های دو روز اخیر در این ولایت را کم‌سابقه  خوانده و افزود که افزون بر کشته شدن ده نفر، شمار زیادی از خانه‌ها و زمین‌های زراعتی شهروندان هرات نیز از بین رفته است.

زمستان سال جاری نه تنها در هرات بلکه در تمامی ولایات کشور شاهد بارش شدید برف و باران بوده است. میزان بارش برف و باران هر چند از نگرانی‌های مردم به ویژه دهقان‌های کشور کاسته اما از سوی دیگر تلفات و خساراتی را نیز به مردم وارد کرده است.

حدود 18 روز پیش نیز ولایت‌های قندهار، هلمند، هرات، نیمروز و فراه شاهد بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب‌ها بود که در نتیجه‌ی این سیلاب‌ها نزدیک به 20 نفر کشته و بیش از 30 نفر دیگر زخمی شده بودند.