۸۷ عضو داعش در ننگرهار کشته شدند

اطلاعات روز: دفتر شورای امنیت ملی کشور امروز (سه‌شنبه، ۶ حمل) اعلام کرد که ۸۷ عضو شاخه‌ی خراسان گروه داعش در جریان عملیات نیروهای امنیتی در ولایت ننگرهار کشته شده‌اند.

احمدطارق آرین، سخن‌گوی دفتر شورای امنیت ملی به روزنامه اطلاعات روز گفت که این افراد طی ۲۴ ساعت گذشته در ولسوالی اچین ننگرهار کشته شده‌اند.

در همین حال، او گفت که در جریان چندین عملیات زمینی و هوایی نیروهای امنیتی در ولایت‌های ننگرهار، کنر، لوگر، ارزگان و هلمند ۳۳ مخالف مسلح دیگر دولت نیز کشته شده‌اند.

به گفته‌ی سخن‌گوی دفتر شورای امنیت ملی، هشت نفر دیگر در جریان این عملیات‌ها زخمی و دو حمله‌کننده‌ی انتحاری نیز بازداشت شده‌اند.

دفتر شواری امنیت ملی در حالی از کشته‌شدن ۸۷ عضو گروه داعش در ننگرهار خبر می‌دهد که محمداشرف غنی، رییس‌جمهوری کشور حدود یک‌ونیم ماه پیش (۲۱ دلو سال ۱۳۹۷ خورشیدی) شکست این گروه را در یک نشست با بزرگان اقوام شینوار و مومند در ولسوالی غنی‌خیل این ولایت اعلام کرد.

آقای غنی در این نشست شکست گروه داعش را برای مردم افغانستان تبریک گفته، افزوده بود که «روزهای سیاهی را که مردم فکر نمی‌کردند از آن رهایی یابند، امروز به برکت قربانی‌های نیروهای امنیتی و مردم ننگرهار از آن رهایی یافته‌اند.»