اسدالله خالد: دشمن به دستور بادارانش برای جنگ آمادگی می‌گیرد

اطلاعات روز: اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع افغانستان سال جاری خورشیدی را «سال سرنوشت‌ساز و خطیر» خوانده و گفته است که مخالفان مسلح دولت برای جنگ آمادگی می‌گیرند.

آقای خالد امروز (چهارشنبه، 7 حمل) در برنامه معرفی جنرال محمد یاسین ضیا به‌حیث معاون اول وزارت دفاع گفت که «با راپورهایی که داریم دشمنان مزدور به امر بادارهای خارجی شان آمادگی جنگ  را می‌گیرند.»

با آنهم او گفت که نیروهای افغان ابتکار عمل را به‌دست خواهند داشت و فشارها بالای گرو‌ه‌های تروریستی وارد شده و این گروه‌ها به صلح تن خواهند داد.

سرپرست وزارت دفاع گفت: «اگر به صلح تن ندهند، مجبور شان می‌کنیم تا به صلح رجوع کنند. در مورد صلح تا آخرین رمق حیات پیش می‌رویم و صلح با عزت را خواستار هستیم اگر خون ما هم ریخته شود.»

اسدالله خالد به‌صورت تلویحی در پاسخ به سخنان عباس استانکزی، رییس هیأت مذاکره کننده طالبان گفت که بعضی از دشمنان ما گفته‌اند که ارتش افغانستان را از بین می‌برند اما با توجه به تجربه گذشته، «دیگر به هیچ‌کس این اجازه را نخواهیم داد تا ارتش را متلاشی کند.»

سرپرست وزارت دفاع همچنان گفت که رهبران سیاسی در امور کاری نیروهای امنیتی مداخله نکنند زیرا این نیروها به کارهای سیاسی کار ندارند و برای زمینه‌سازی و برگزاری انتخابات آبرومندانه از تمام امکانات خود کار می‌گیرند.

از سوی هم معاون اول وزارت دفاع هشدار می‌دهد که اگر روند صلح بی‌نتیجه بماند، نیروهای ارتش «دشمن مزدور» را در هر گوشه‌ی افغانستان تعقیب و سرکوب خواهند کرد.

آقای ضیا گفت: «بخشی بزرگ بودجه ملی ما صرف جنگ‌های تحمیلی در این کشور می‌گردد، بناً ایجاب می‌کند همه ما آنچه در توان داریم را جهت ختم و بُردن این جنگ بخرج دهیم.»

مقام‌های نظامی افغان درحالی از آمادگی گرفتن مخالفان مسلح دولت افغانستان برای جنگ خبر می‌دهند که گفت‌وگوهای صلح امریکا با طالبان جریان دارد. دو طرف تاکنون پنج نشست برگزار کرده‌اند.