Support Etilaatroz to Help Afghanistan’s Free Press Remain Alive

در حمله‌ی گروه طالبان بر پاسگاه‌های ارتش در بادغیس ۱۷ سرباز کشته شدند

اطلاعات روز: مقام‌های محلی در ولایت بادغیس امروز (دوشنبه، ۱۲ حمل) تأیید می‌کنند که در حمله‌ی گروه طالبان بر پاسگاه‌های ارتش در ولسوالی بالامرغاب ولایت بادغیس، ۱۷ سرباز ارتش کشته شده‌اند.

عبدالله افضلی، معاون شورای ولایتی بادغیس به روزنامه اطلاعات روز گفت که در جریان درگیری‌های نیروهای امنیتی و افراد طالبان، پنج سرباز دیگر نیز زخمی شده‌اند.

به گفته‌ی او‌، این درگیری‌ها حوالی ساعت ۱۱ بجه‌ی شب گذشته (یک‌شنبه، ۱۱ حمل) با حمله‌ی گروه طالبان بر پاسگاه‌های نیروهای ارتش در روستای «اکازی‌ها» ولسوالی بالامرغاب آغاز و تا صبح امروز ادامه داشته است.

معاون شورای ولایتی بادغیس افزود که هم‌اکنون این روستا به دست گروه طالبان سقوط کرده است.

اما جمشید شهابی، سخن‌گوی والی بادغیس می‌گوید که این درگیری‌ها در روستای اکازی‌ها نه، بلکه در روستای‌ «لودین‌ها» رخ داده است که در نتیجه‌ی آن سه سرباز ارتش کشته و پنج سرباز ارتش زخمی شده‌اند.

آقای شهابی افزود که دو سرباز دیگر ارتش نیز در این درگیری‌ها مفقود شده‌اند.

به گفته‌ی او، در جریان درگیری‌های نیروهای ارتش و جنگجویان طالبان در روستای لودین‌ها، ۱۰ عضو گروه طالبان کشته و زخمی شده‌اند.

سخن‌گوی والی بادغیس افزود که قرار است به‌زودی عملیات سرکوب و پاک‌سازی افراد طالبان در مربوطات ولسوالی بالامرغاب آغاز شود.

ولسوالی بالامرغاب در مرز با ترکمنستان از ناامن‌ترین ولسوالی‌های ولایت ناامن بادغیس در شمال – غرب کشور می‌باشد که نزدیک به یک ماه می‌شود گروه طالبان در آن حملات تهاجمی انجام می‌دهد.