دادستانی کل از ایجاد حاضری برای کمیشنران سابق کمیسیون‌های انتخاباتی خبر داد

اطلاعات روز: دادستانی کل کشور امروز (یک‌شنبه، ۱۸ حمل) اعلام کرد که به‌منظور تکمیل تحقیقات اتهام سوء‌استفاده از صلاحیت‌های وظیفوی ۱۲ عضو پیشین کمیسیون‌های مستقل انتخابات و شکایات انتخاباتی برای آنان حاضری ساخته شده است.

جمشید رسولی، سخن‌گوی دادستانی کل کشور به روزنامه اطلاعات روز گفت که این افراد در مطابقت با حاضری ایجادشده، مکلف اند که دو بار در هفته به‌منظور انجام تحقیقات در مورد اتهام‌های‌شان به دادستانی حاضر شوند.

به گفته‌ی او، زمان رجوع این افراد به دادستانی از قبل توسط هیأت بررسی‌کننده‌ی قضیه‌ی سوءاستفاده از صلاحیت‌های وظیفوی کمیشنران پیشین کمیسیون‌های انتخاباتی مشخص شده است.

در همین حال، سخن‌گوی دادستانی کل افزود که در بررسی این قضیه پیشرفت‌های خوبی صورت گرفته و تصمیم‌های قبلی دادستانی در مورد آنان تا تکمیل‌شدن تحقیقات پابرجا خواهد بود.

دادستانی کل کشور در حالی از ایجاد حاضری برای ۱۲ عضو متهم پیشین کمیسیون‌های انتخاباتی به‌منظور تکمیل تحقیقات اتهام‌های آنان خبر می‌دهد که این اداره حدود یک‌ونیم ماه پیش (۱ حوت) اعلام کرد که تحقیق در مورد اتهام آنان از سوی یک هیأت عالی‌رتبه‌ی دادستانی آغاز شده است.

ارگ ریاست‌جمهوری کشور یک هفته‌ پیش از آن (۲۳ دلو) در فرمانی اعلام کرده بود که براساس قانون جدید انتخابات، ۱۲ عضو کمیسیون‌های انتخاباتی به شمول رییسان آنان برکنار شده‌اند. به دنبال آن دادستانی کل این افراد را به دلیل سوء‌استفاده از صلاحیت‌های وظیفوی ممنوع‌الخروج اعلام کرد.

پس ازآن این دادستانی به تاریخ ۲۱ حوت اعلام کرد که پنج عضو پیشین عملیاتی کمیسیون مستقل انتخابات نیز از سوی این دادستانی ممنوع‌الخروج شده‌اند.

احمدشاه زمان‌زی، رییس پیشین دبیرخانه‌ی کمیسیون مستقل انتخابات، اول‌الرحمان رودوال، رییس پیشین امور عملیاتی، عبدالعزیز صمیم، معاون امور عملیاتی، سیدابراهیم سادات، رییس تکنالوژی معلوماتی و زمری قلم‌یار، رییس عملیات ساحوی این کمیسیون از جمله‌ی این افراد بودند.

دادستانی کل کشور پس از اعلام ممنوع‌الخروجی این افراد گفته بود که این تصمیم پس از تحقیق از شماری از مقامات پیشین کمیسیون‌های انتخاباتی گرفته است.