GMIC

معین وزارت مالیه: پاسخ‌گویی در مورد مالیات ده درصدی کریدت‌کارت‌ها وظیفه‌ی «اترا» است

اطلاعات روز: زاهد همدرد، معین مالی وزارت مالیه‌ی کشور می‌گوید که اداره‌ی تنظیم خدمات مخابراتی (اترا) باید به مردم گزارش بدهد که پول ده درصد مالیه‌ی کریدت‌کارت‌ها چطور جمع‌آوری شده و به کجا به مصرف می‌رسد.

آقای زاهد امروز (چهارشنبه، 21 حمل) در نشست پاسخ‌دهی حکومت به ملت در کابل در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد مالیات ده درصدی کریدت‌کارت‌ها گفت که اداره‌ی اترا مسئولیت جمع‌آوری پول ده درصد مالیه‌ی کریدت‌کارت‌ها را دارد و باید ماهوار و ربع‌وار به مردم گزارش بدهد.

او افزود: «همه معلوماتی که من اگر شخصا هم کار داشته باشم که این پول ده فیصد که این‌ها از کارت من منفی کردند، این کجا رفته؟…»

معین مالی وزارت مالیه در حالی از اداره‌ی اترا خواستار معلومات در این مورد شده است که شهروندان کشور از ماه میزان ۱۳۹۴ تا کنون از کریدت‌کارت‌های مصرفی خود ده درصد مالیه پراخته‌اند.

در همین حال از چند مدت به این طرف شماری از شهروندان از ارائه‌ی خدمات مخابراتی از سوی شرکت‌های مخابراتی شکایت دارند. مشتریان شبکه‌های مخابراتی با راه‌اندازی کمپین #اترا_کجاست؟ از این اداره در مورد کیفیت پائین خدمات مخابراتی، سرعت پائین انترنت و چگونگی مصرف کریدت‌کارت‌های‌شان توضیح خواسته‌اند.