ساختمان جدید وزارت دفاع شامل سربازخانه، پادگان‌های اضافی، سیستم فاضلاب و دستگاه تولید نیرواست

وزارت دفاع: گروه طالبان می‌خواهد برای جنگجویان خود «مورال کاذب» خلق کند

اطلاعات روز: وزارت دفاع کشور در واکنش به اعلام عملیات بهاری گروه طالبان زیر نام عملیات «الفتح» گفته است که این گروه پس از شکست در بدخشان، سرپل، غزنی، بادغیس و… می‌خواهد «مورال کاذب» برای جنگجویان خود خلق کند.

در اعلامیه‌ی این وزارت که امروز (جمعه، 23 حمل) منتشر شده، آمده است: «طالبان تروریست… اکنون با اعلام عملیات‌ها می‌خواهند مورال کاذب برای جنگجویان خود خلق کنند و از همین رو به پروپاگندا و تبلیغات اتکا می‌نمایند.»

در اعلامیه همچنان گفته شده است که نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در حال حاضر از قابلیت‌های جنگی بیشتری برخوردارند و نیروهای هوایی افغان نیز به شکل بی‌سابقه تقویت شده و به قابلیت اجرایی عملیات‌های هدفمند دست یافته‌اند.

در بخشی از این اعلامیه آمده است که مردم افغانستان و جهان شاهد‌اند که طالبان بارها با حملات انتحاری در برابر مردم بی‌گناه وحشت خلق کرده‌اند. به نقل از اعلامیه، حملات انتحاری نه تنها که فتح نیست، بلکه تباهی به بار آورده و باعث کشته شدن مردم بی‌گناه به‌شمول زنان و کودکان می‌شود.

این در حالی است که گروه طالبان امروز (جمعه، 23 حمل) عملیات بهاری‌اش زیر نام «الفتح» را اعلام کرده و از جنگجویان این گروه نیز خواسته است تا در جریان عملیات «الفتح» توصیه‌های کمیسیون نظامی امارت اسلامی در مورد جلوگیری از تلفات غیرنظامیان، برخورد اخلاقی و… را رعایت کنند.

در اعلامیه‌ی این گروه آمده است که این عملیات از اول سال جاری خورشیدی به این سو در برابر «اشغال‌گران خارجی و پشتیبان‌های آنان در افغانستان» آغاز شده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *