غزنی

دو مسئول استخباراتی و نظامی طالبان در غزنی کشته شدند

اطلاعات روز: مقام‌های محلی در ولایت غزنی امروز (دوشنبه، ۲۶ حمل) تأیید کردند که ملا عمران، مسئول استخباراتی طالبان برای ولایت زابل و ملا رحیم فاروقی، مسئول نظامی طالبان برای ولسوالی گیلان غزنی در این ولسوالی کشته شده‌اند.

عارف نوری، سخن‌گوی والی غزنی به روزنامه اطلاعات روز گفت که این افراد دو شب پیش (شنبه، ۲۴ حمل) در جریان عملیات نیروهای کماندوی ارتش در مربوطات روستاهای «اتک» و «لونگ» گیلان کشته شده‌اند.

پیشتر آقای نوری به روزنامه اطلاعات روز گفته بود که در نتیجه‌ی عملیات این نیروها، دست‌کم ۴۰ طالب مسلح کشته شده‌اند، اما او وضاحتی در مورد هویت کشته‌شدگان این افراد ارائه نکرده بود.

سخن‌گوی والی غزنی اکنون می‌گوید که به‌شمول این دو مسئول ارشد طالبان، ده نفر از افراد ملا عمران نیز شامل کشته‌شدگان این عملیات اند.

هم‌چنان به گفته‌ی او، در جریان این عملیات که مراکز بودوباش و مخفی‌گاه‌های طالبان را هدف قرار داده، حدود ۲۳۰ میل اسلحه‌ی مختلف‌النوع این گروه نیز به دست نیروهای امنیتی افتاده است.

آقای نوری تأکید کرده بود که در جریان این عملیات، هیچ فردی از افراد این گروه از مخفی‌گاه‌های‌شان جان به سلامت نبرده‌ و همه کشته شده‌اند.

ولایت غزنی در جنوب کشور از ولایت‌های ناامن می‌باشد که گروه طالبان در اکثر ولسوالی‌های آن به‌شمول شهر غزنی فعالیت گسترده‌ی تروریستی دارد.

دیدگاه‌های شما
  1. گروه طالبان در برابری دولت و مردم افغانسان دست به و خشی گری می زند و غلام بیگانه های شده وطن خود را به فرمان دیگران ویران می نماید.
    طالبان دست نشانده ای از کشور های متخاصم افغانستان است که به خواست اربابان شان دست به چنین وحشت و دهشت می زنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *