سیلاب در ننگرهار؛ پنج نفر کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند

اطلاعات روز: منابع محلی در ولایت ننگرهار می‌گویند که در پی جاری شدن سیلاب‌های شدید در 24 ساعت گذشته در این ولایت پنج نفر کشته و سه نفر دیگر زخمی شده‌اند.

عطاالله خوگیانی، سخن‌گوی والی ننگرهار صبح امروز (چهارشنبه، 28 حمل) به روزنامه اطلاعات روز گفت که این افراد در نتیجه‌ی جاری شدن سیلاب‌ها در ولسوالی‌های رودات و سرخ‌رود این ولایت کشته و زخمی شده‌اند.

آقای خوگیانی افزود که دو زن و دو کودک نیز در میان کشته‌شدگان شاملند.

در همین حال، دفتر مطبوعاتی والی ننگرهار در یک اعلامیه گفته است که در نتیجه‌ی بارش باران و جاری شدن سیلاب شدید در روستای «منگل» ولسوالی رودات سقف یک خانه فروریخته است. در اعلامیه‌ی این دفتر گفته شده است که در نتیجه‌ی این رویداد دو زن و دو کودک کشته و دو نفر دیگر زخمی شده‌اند.

با این حال، سخن‌گوی والی ننگرهار می‌گوید که آمار ارائه شده از تلفات سیلاب‌ها در این ولایت ابتدایی است و در صورت نهایی شدن آن، با رسانه‌ها شریک خواهد شد.

در یک هفته‌ی اخیر در نتیجه‌ی بارش باران و ذوبان برف در نقاط مختلف کشور تلفات جانی و خسارات مالی هنگفت به مردم وارد شده است. به گفته‌ی مقام‌های محلی در ولایت هرات، در پی جاری شدن سیلاب در ولسوالی‌های ادرسکن، زاول و اوبه‌ی این ولایت دست‌کم پنج نفر کشته و 17 نفر دیگر مفقود شده‌اند.

در کابل نیز در پی جاری شدن سیلاب نزدیک به 60 خانه به گونه‌ی کامل و نزدیک به 60 خانه‌ی دیگر به گونه‌ی قسمی تخریب شده است.

از تلفات جانی ناشی از سیلاب‌ها در کابل تا کنون آماری در دست نیست.